به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

جلسه بررسی راههای تولید و صادرات کالاهای ایرانی بویژه در زمینه مبل و ملزومات اداری روز چهارشنبه 1397/11/3 با حضور جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان و جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بخش تولید کارهای چوب، مبلمان و تجهیزات اداری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه سفیر محترم کشورمان با تاکید بر قابلیت و توانایی رقابت کالاهای ایرانی برای عرضه در ارمنستان و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا و بویژه بازار بزرگ روسیه امضای تفاهمنامه با اتحادیه اورآسیا، ایجاد منطقه آزاد مغری، لغو ویزا و ... را زمینه مناسبی برای حضور و فعالیت تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی ایرانی دانستند و آمادگی سفارت را برای هر گونه همکاری در این زمینه ابراز داشتند.

 جناب آقای سجادی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف صنعتی، تجاری، آموزش و... پیشرفت های بزرگی در ایران اسلامی بوجود آمده اما تا کنون نتوانسته ایم فرهنگ صادراتی را در میان صنایع کشورمان رواج دهیم و به بازارهای جهانی فکر نماییم، خواستار استفاده از تجارب فعالان اقتصادی، نگاه جدید به عرصه کسب و کار با هدف صادرات جهانی و برنامه ریزی و هماهنگی در این زمینه گردیدند.

در ادامه این نشست نیز حاضرین ضمن معرفی زمینه فعالیت و تخصص کاری خود کیفیت و مرغوبیت کالاهای تولیدی ایرانی را قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی دانسته و ظرفیت بازار اتحادیه اورآسیا و ارمنستان را زمینه مناسبی برای عرضه کالاهای ایرانی دانستند.