به نقل از سایت: www.icana.ir

ژرژیک آبرامیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با لزوم استفاده از پابند الکترونیک گفت: امروز یکی از مسائل مهم نظام قضایی کشور کاهش جمعیت کیفری است. برخی از زندانیان با اصلاح قوانین، اصلاح نگاه مدیریتی و اصلاح فرهنگ اجتماعی می‌توانند در زندان نباشند.

پابند‌های الکترونیکی  جایگزینی برای مجازات حبس 

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران اظهارداشت: بی تردید راه‌های بسیار زیادی برای کاهش جمعیت زندانیان وجود دارد و استفاده از پابند‌های الکترونیکی یکی از این راه‌ها است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: استفاده از پابند‌های الکترونیکی به عنوان مجازاتی جایگزین حبس به این صورت است که فرد در خارج از زندان قرار دارد اما امکان ردیابی آن وجود دارد.طرح پابند الکترونیک به منظور کاهش جمعیت کیفری در  بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

آبرامیان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان زندانها در خصوص اجرای طرح پابند الکترونیک درخواست تخصیص ردیف بودجه مستقل از  مجلس شورای اسلامی کرده است گفت: در این خصوص که سازمان زندانها به دلیل کمبود بودجه و اعتبار از مجلس درخواستی داشته است، هیچ اطلاعی ندارم. 

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران خاطر نشان کرد: در صورتی که این طرح در کمیسیون مطرح شود باید مورد توجه همه اعضا قرار بگیرد و سعی کنیم آن را در کشور اجرایی کنیم .