به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ارمنستان عصر روز دوشنبه 1397/9/26 با جناب آقای هایک ماروتیان شهردار محترم ایروان ملاقات نمودند.

سفیر محترم کشورمان در ابتدای این ملاقات با تبریک انتصاب آقای ماروتیان با اشاره به قراداد خواهر خواندگی بین ایروان و اصفهان ابراز امیدواری نمودند که با همت و پشتکار وی و تیم همراهشان تحرک جدی در روابط بین شهرداری های اصفهان و تهران با ایروان ایجاد گردد.

جناب آقای سجادی با اشاره به دانش و تخصص شرکت های ایرانی در زمینه مدیریت امور شهری از اعلام آمادگی شهرداری تهران برای همکاری با شهردای ایروان جهت کنترل سیستم هوشمند و نامحسوس ترافیک، زیباسازی معابر و میادین شهری، مدیریت پسماند و دفن زباله ها و ایجاد ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله و... خبر دادند.

سفیر محترم کشورمان با تاکید بر مشترکات فرهنگی بین دو کشور خواستار نامگذاری تعدادی از خیابان ها و میادین اصلی شهر ایروان بنام مشاهیر و بزرگان ایرانی گردیدند.

جناب آقای ماروتیان نیز در این ملاقات ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده و ابراز علاقمندی برای توسعه همکاریها با شهرداری تهران، همکاری با شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف را سودمند و در راستای منافع دو کشور ارزیابی نموده و از انتقال تجارب و دستاوردهای بین متخصصین دو کشور استقبال نمودند.

شهردار محترم ایروان همچنین از برخورد دولت و مردم ایران با ارامنه و حفظ آثار و ابنیه آنان تمجید نموده و خاطر نشان نمود هر گونه فعالیت و اقدامی که در راستای تامین منافع مردم دو کشور باشد و مردم از آن منتفع شوند همواره مدنظر قرار خواهند داد و برای انجام آن دستورات لازم را صادر خواهد نمود.

طرفین در این دیدار بر انجام برنامه های فرهنگی و هنری بویژه برگزاری جشنواره های فرهنگی در تهران و ایروان اعلام آمادگی نموده و مقرر گردید عواید مالی جمع آوری شده در این رویدادها را به نفع کودکان سرطانی و بیناد های خیریه هزینه نمایند.