به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با حضور جناب آقای سید کاظم سجادی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، جناب آقای سورن کارایان وزیر محترم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، جناب آقای اسفهبدی معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت و روسا و مدیران حدود 50 شرکت ایرانی روز جمعه 1396/06/31 در محل نمایشگاههای بین المللی ایروان افتتاح گردید.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جناب آقای سجادی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم تمام فشارها و تحریم های کشورهای غربی توانسته است در زمینه های مختلف صنعتی، علمی، تجاری و ... به موفقیت های چشمگیری دست یابد و مسیر پیشرفت و توسعه را به سرعت طی نماید افزودند: امروز شاهد حضور حدود 50 شرکت ایرانی در نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمسنتان هستیم که در زمینه های مختلف محصولات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.

سفیر محترم کشورمان ابراز امیدواری نمودند تجار و تولیدکنندگان دو کشور با همکاری و مشارکت با یکدیگر بتوانند با احداث کارخانجات مشترک محصولات و کالاهای تولیدی مشترک را تولید و به کشورهای دیگر صادر نمایند به گونه ای که مردم از عواید و منافع این همکاریها به نحو مطلوبی استفاده نمایند.

جناب آقای سجادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی در منطقه خاورمیانه می باشد که قابلیت های آن برای دنیا ثابت شده است افزودند طی دو سال گذشته پنجره جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده و خوشحالیم که با همکاری مسئولین ایران و ارمنستان این همکاری ها هر روز توسعه یافته است. به گفته ایشان زمینه ها و فرصت های همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، صنعتی و ... فراهم می باشد و لازم است تولید کنندگان ایرانی و ارمنی از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمایند.

جناب آقای سورن کارایان وزیر محترم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز برگزاری این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانسته و افزودند علیرغم افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور، مقام ها و مسئولین ایرانی و ارمنی رضایت کاملی از حجم مبادلات ندارند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل زیادی در روابط اقتصادی بین ایران و ارمنستان وجود دارد که هنوز مغفول مانده است.

وزیر محترم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با ابراز امیدواری به اینکه برگزاری این نمایشگاه رویداد مهمی در روابط اقتصادی دو کشور است ابراز امیدواری نمودند  با برگزاری نمایشگاه ارمنستان در ایران در سال 2016 و نمایشگاه کنونی این رویداد اقتصادی بصورت یک سنت تجاری هر ساله در هر دو کشور برگزار گردد. ایشان همچنین با تمجید از روابط  سیاسی بین دو کشور خواستار افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی همپای روابط سیاسی شدند.

در این مراسم همچنین آقای اسفهبدی معاون محترم وزیر صنعت و تجارت نیز از برگزار کنندگان این مراسم و بویژه سفیر محترم کشورمان که نقش بسیار پررنگی در برگزاری این نمایشگاه داشت تشکر نمودند.

آقای هوانس عزیزیان معاون وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری نیز با اعلام اینکه طی هفت ماه گذشته شاهد افزایش 40 درصدی صادرات ارمنستان به ایران و افزایش 13 درصدی صادرات ایران به ارمنستان بوده ایم افزودند با برگزاری نمایشگاههایی از این دست امکان آشنایی مردم، تجار و تولید کنندگان ارمنی با همتاهای ایرانی فراهم و در نتیجه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور توسعه زیادی خواهد یافت.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تا روز دوشنبه 1396/07/03 برای بازدید عموم در مرکز نمایشگاههای بین المللی شهر ایروان دایر می باشد.