به نقل از سایت: www.isna.ir

وزیر امور داخلی ایالت بایرن آلمان خواستار قطع فوری مذاکرات با ترکیه برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شد و گفت کمک‌های مالی این اتحادیه اروپا به آنکارا در این رابطه نیز باید قطع شود.

به گزارش ایسنا، یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی در ایالت بایرن آلمان و عضو حزب سوسیال مسیحی آلمان خواستار سیاستی شفاف در برابر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه است.

وزیر امور داخلی در ایالت بایرن آلمان در گفت‌وگو با شبکه خبری دویچه‌وله گفت: ما در حزب سوسیال مسیحی آلمان هیچ‌گاه مذاکره با ترکیه برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را نپذیرفتیم و اکنون با تاکید می‌خواهیم این گفت‌وگوها قطع شوند.

هرمان خواستار آن است که آلمان در اتحادیه اروپا از دیگر کشورهای عضو بخواهد که کمک‌های مالی این اتحادیه به ترکیه قطع شود. او در این مصاحبه گفت، رفتار دولت کنونی ترکیه طوری است که دیگر ضرورتی برای پرداخت میلیاردها یورو کمک مالی به این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا وجود ندارد.

عضو رهبری حزب سوسیال مسیحی آلمان اما خواستار قطع رابطه با دولت ترکیه نیست زیرا به گفته وی، باید زمان پس از اردوغان را نیز در نظر گرفت. او همچنین خواستار ادامه قرارداد با ترکیه در ارتباط با پناهجویان است.

وزیر امور داخلی در ایالت بایرن آلمان بار دیگر بر سقف پذیرش سالانه‌ی پناهجویان در آلمان تا حدود ۲۰۰ هزار تن تأکید کرد. او گفت موافقتی با سیاست درهای باز برای پناهجویان آن‌گونه که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اجرا کرد، ندارد.

هرمان بر این نکته تاکید کرد که ایالت بایرن آلمان اقدامات بسیاری در ارتباط با پذیرش و سامان دادن زندگی پناهجویان و ادغام آنها در جامعه آلمان انجام داده است. او همچنین کنار گذاشتن دستورالعمل مربوط به دادن اجازه اقامت به اعضای خانواده پناهجویان را تایید کرد.

وزیر امور داخلی در ایالت بایرن آلمان مرز حزب خود را با حزب راست‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" مشخص کرد و گفت: ما هیچ ربطی با نژادپرستی موجود در حزب آلترناتیو برای آلمان نداریم.

سخنان هرمان در شرایطی است که بر مبنای نظرخواهی‌های اخیر در آلمان حزب راست‌گرا و پوپولیست آلترناتیو برای آلمان بیش از ۱۰ درصد آرا را در انتخابات جاری پارلمانی این کشور به خود اختصاص خواهد داد و به این ترتیب خواهد توانست به مجلس نمایندگان راه یابد.

در برلین این شایعه بسیار است که یوآخیم هرمان در صورت پیروزی اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در انتخابات پارلمانی آلمان به مقام وزارت کشور خواهد رسید. وی اما در مصاحبه با دویچه وله نمی‌خواهد این شایعه را تایید یا تکذیب کند. او گفت که نمی‌خواهد قبل از انتخابات در باره پست‌های پس از انتخابات صحبتی کند. 

گفته می‌شود که یوآخیم هرمان که حقوق‌دان است، رابطه‌ای دوستانه با آنگلا مرکل ندارد. او اما در جواب به این سوال که با کدام یک از سیاستمداران برجسته آلمان می‌تواند در یک جزیره تنها زندگی کند، گفته است: آنگلا مرکل.