به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

براساس نتایج آخرین مطالعه انجام گرفته توسط موسسه "گالوپ"، ارمنستان تنها کشور در میان جمهوری های سابق شوروی است که به مهاجران دیگر کشورها روی خوش نشان داده است.

کارشناسان این موسسه معتبر سئوالات مختلفی را از شهروندان 138 کشور مختلف پرسیده اند که از آن جمله می توان به سئوالاتی همچون "آیا این خوب است مهاجرانی در کنار شما زندگی می کنند؟" و یا "نظر شما در این مورد که ممکن است یکی از این مهاجران با یکی از بستگان شما ازدواج کند، چیست؟" اشاره کرد.

در میان 138 کشور جهان پائین ترین میزان استقبال از مهاجران در میان کشورهای جامعه همسود ثبت شده است.

به عنوان مثال روسیه تنها 2.6 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را کسب کرده است که دو برابر کمتر از میزان متوسط استقبال از مهاجران می باشد.

در این میان تنها ارمنستان و ترکمنستان مستثنی می باشند که در آن ها میزان استقبال از مهاجران بسیار بالاتر از نه تنها کشورهای جامعه همسود بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی است.

براساس نتایج این مطالعه شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی که در معرض مستقیم هجوم پناهندگان از دیگر کشورها قرار گرفته اند حاضر به قبول آن ها به عنوان همسایه و یا دوست خود نیستند.

کمترین میزان استقبال از مهاجران در کشورهای مقدونیه، مونته نگرو، مجارستان، صربستان و رژیم اسرائیل به ثبت رسیده است. اسلواکی و جمهوری چک نیز در مخالفت با سیاست بروکسل مخالف بازکردن درها خود در مقابل پناهندگانی هستند که از خاورمیانه راهی این کشورها می شوند. براساس نتایج این مطالعه میزان استقبال از پناهندگان هیچ ارتباطی با توانایی اقتصادی این کشورها و یا میزان امنیت در آن ها ندارد.

نام کشورهایی همچون رواندا، سیرالئون، نیجریه و مالی در میان ده کشور نخست از جهت میزان استقبال از پناهندگان قرار دارد.

در کل بیشترین میزان استقبال از پناهندگان در جهان در میان شهروندان ایسلند به ثبت رسیده است و کشورهای استرالیا، سوئد و ایرلند در جایگاه بعدی قرار دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص ساخته است که جوانان، قشر تحصیلکرده و ساکنان شهرها به میزان بیشتری از مهاجران استقبال می کنند.  

در این میان کشورهای عضو جامعه همسود را می توان مستثنی کرد که در آن ها به استثنای ارمنستان و ترکمنستان صرفنظر از میزان تحصیلات، سن، درآمد و محل سکونت سئوال شوندگان، میزان استقبال از مهاجران در کمترین سطح قرار دارد.