به مناسبت روز جهانی یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور، همایش تجلیل از "اسوه‌های صبوری" به یاد بیش از 17 هزار ایرانی شهید و قربانی ترور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.

در این مراسم که به نمایندگی از طرف خلیفه گری ارامنه اصفهان نایب اسقف آنانیا گوجانیان و دکتر نورایر تومانیان عضو شورای خلیفه گری حضور داشتند، نایب اسقف سخنرانی نمودند. 

ایشان با تأکید بر مواضع و فعالیت های ضد تروریستی و صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران فرمودند: "عملیات تروریستی که اخیراً در کشورمان صورت گرفت، ترور دانشمندان اتمی و عملیات تروریستی در مجلس همگی نشانگر این واقعیت اند که تروریست ها توان تحمل و پذیرش اینکه جمهوری اسلامی ایران و مردمش با عشق به خداوند و احترام به شأن انسانی در صلح و آرامش زندگی می کنند را ندارند و این آرامش را هدف گرفتند، ولی توفیقی حاصل نکردند". در ادامه ایشان با ذکر این موضوع که گروه های تروریستی ریشه در مطامع و اهداف قدرت ها و کشورهای سلطه گر جهانی دارند تأکید کردند: "این گروه ها توسط همین کشورها و قدرت ها که با سیاست های شوم خود سعی در ایجاد تفرقه میان ادیان، فرهنگ ها و تمدن های اصیل، و اختلاف و تنش میان ملل جهان دارند، تأمین مالی، تجهیز و مسلح می گردند". نایب اسقف با یادآوری این واقعیت که ارمنیان، که خود از اولین قربانیان اعمال ضدبشری و اولین نژادکشی قرن بیستم هستند و اما نسل های بعدی شان با شور و تلاش توانسته بودند حیات دوباره بدست آورند و به نوسازی زندگیشان بپردازند، ذکر نمودند که "ارمنیان هم اکنون نیز در کشورهای خاورمیانه ای هدف شوم گروه های تروریستی قرار گرفته و به خصوص ده ها هزار تن از ایشان در سوریه قربانی شده یا از خانه و کاشانه شان آواره گشته اند". در جمعبندی سخنان شان ایشان تأکید کردند: "در مقابل همه ی این اعمال ضد الهی و ضد بشری و غیر اخلاقی، امروز ما در این مکان گرد هم آمده ایم تا با صدای واحد و اراده ی جمعی، فریاد دادخواهی مان را به گوش جهانیان برسانیم و جهان را به اعتراض و مبارزه علیه تروریسم، خشونت و افراطی گری گروه های تروریستی و تکفیری و اقدامات ضد انسانی آنان که بر خلاف اراده و مشیت الهی اند، فراخوانیم و با عزم و همکاری و همیاری جهانی شعله های این آتش خانمان سوز را مهار نماییم."

لازم به ذکر است که این همایش به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و شاخه‌های زیتون اصفهان برگزار شده است.