به نقل از سایت: www.alikonline.ir

«آلیک» - شهردار دلیجان گفت: جمعی از مسئولان این شهرستان به منظور عقد پیمان خواهرخواندگی با دیلیجان ارمنستان روز گذشته راهی این کشور شدند که این اتفاق فصلی نو را در روابط دو منطقه ایجاد می کند.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: سفر به ارمنستان با دعوت شهردار انجمن شهر دیلیجان ارمنستان صورت گرفته و در این سفر معاون عمرانی استاندار مرکزی، فرماندار، شهردار، رئیس شورا شهر دلیجان و چند تن از صنعتگران دلیجان حضور دارند.

وی اظهار کرد: امضای پیمان خواهرخواندگی 2 شهر دلیجان ایران با دیلیجان ارمنستان در چند سال اخیر در دستور کار قرار دارد و تحقق آن بهبود و گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و گردشگری دو منطقه را دار پی خواهد داشت.

شهردار دلیجان گفت: عقد پیمان خواهرخواندگی زمینه‌ساز رشد صنعت گردشگری در هر 2 شهر می شود و این پیمان سبب رونق و رشد هرچه بیشتر صنعت گردشگری شهرستان می‌شود.

شهردار دلیجان بیان کرد: برقراری پیمان خواهر خواندگی منجر به شناخت دقیق‌تر دو طرف است و زمینه تحکیم و توسعه همکاری‌ها و ارتباطات دراز مدت را فراهم می کند.

سفیر ارمنستان درروزهای 13 و 14 تیرماه 96 از شهرستان دلیجان و پتانسیل های گردشگری و صنعتی آن بازدید کرد و گزارش سفر و اعلام آمادگی صنعتگران دلیجانی را برای گسترش روابط کاری با ارمنستان، برای مسئولان ایران و استان ارسال کرد.

دیلیجان شهری در شمال ارمنستان است که در استان تاووش واقع شده‌است، این شهر منطقه ای سرسبز است که به آن سوئیس کوچک گفته می‌شود و با 13 کیلومتر وسعت 24 هزار نفر جمعیت دارد.

دلیجان از توابع استان مرکزی نیز در منتهی الیه جنوب شرقی این استان قرار دارد و فاصله آن تا شهر اراک 145 کیلومتر است.

این شهرستان از شمال به استان قم، از جنوب به شهر شاهین شهر استان اصفهان، از شرق به شهرستان کاشان و از غرب به شهرستان محلات محدود است.

شهرستان دلیجان دارای یک بخش مرکزی، 2 شهر دلیجان و نراق، چهار دهستان و 100 آبادی دارای سَکنه است.