به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز یکشنبه فاش کرد که یک شرکت صهیونیستی به درخواست ارتش جمهوری آذربایجان، با هواپیماهای بدون سرنشین خود یک ایست بازرسی ارتش ارمنستان را نشانه گرفت.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: وزارت امنیت رژیم صهیونیستی در حال بررسی نقش مسئولان شرکت «ایروناوتیکس» در حمله ارتش آذربایجان به ایست بازرسی ارتش ارمنستان است که در آن از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت این شرکت استفاده شده است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که شکوائیه ای در خصوص این موضوع به وزارت امنیت اسرائیل ارسال شده است.

شرکت «ایروناوتیکس» تولید کننده سلاح های نظامی و به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین است که کارمندان این شرکت از هر گونه گفت وگو با رسانه ها منع شده اند.

در ادامه این مطلب که شبکه خبری المیادین نیز آن را پوشش داد، آمده است: طبق شکوائیه یاد شده، این حادثه بیش از یک ماه قبل رخ داد. یک گروه از خدمه این شرکت برای بستن قراردادهای جدید با آذربایجان برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین به ارتش این کشور وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شدند.

در ادامه این شکوائیه آمده است: شماری از آذربایجانی ها از مهمانان اسرائیلی خود خواستند که با آزمایش دو هواپیمای بدون سرنشین حمله ای به ایست بازرسی ارتش ارمنستان انجام دهد.

رژیم صهیونیستی به شرکت های خود اجازه نمی دهد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در جنگ ها و درگیری ها بین کشورهای متخاصم نقش داشته باشند اما نیروهای آذربایجانی خواستار انجام آزمایش زنده این هواپیماها شدند و همانطور که در شکوائیه ادعا شده، قصد داشتند با ثبت این تجربه آن را از طریق یکی از ایستگاه های تلویزیونی دولتی با هدف نشان دادن توانمندی نظامی و یک افتخار قومی به نمایش بگذارند.

مسئولان ارشد شرکت «ایروناوتیکس» اسرائیل با درخواست آذربایجانی ها برای انجام این آزمایش موافقت کردند اما دو تن از اسرائیلی ها مخالفت خود را اعلام و گفتند در این آزمایش زنده که ممکن است خسارت های جانی از سوی ارتش ارمنستان در پی داشته باشد، شرکت نمی کنند.

در ادامه این مطلب آمده است که مسئولان ارشد شرکت اسرائیلی تلاش کردند دو خلبان مخالف برگزاری این آزمایش را متقاعد کند که موفق نمی شوند و در نهایت خود دو هواپیمای بدون سرنشین را آماده پرواز کنند. به نظر می رسد به دلیل عدم برخورداری از مهارت در به راه انداختن و هدایت این هواپیماها در هدف گیری دچار خطا می شوند و این حمله بدون خسارت های جانی و مالی به پایان می رسد. 

در پایان این حادثه یکی از خلبانان هواپیما استعفا می دهد.