به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

سفر سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان به تهران جهت حضور در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین دیدار روزگذشته سرکیسیان با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ارمنستان داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی "1in.am" در گزارشی به سفر رئیس جمهوری ارمنستان به ایران پرداخت و نوشت:"براساس گزارش رسمی منتشر شده در دیدار روسای جمهوری ایران و ارمنستان بویژه موضوعات مربوط به حوزه های انرژی، برق و گاز و از جمله اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از مسیر ایران و ارمنستان و بهره برداری از مسیرهای حمل و نقل و ترانزیت بین المللی مورد تاکید قرار گرفت."

نویسنده این مقاله با اشاره به تلاش های انجام گرفته در جهت توسعه همکاری در حوزه انرژی و گاز در چارچوب الگوی همکاری سه جانبه ایران-ارمنستان-ترکمنستان افزوده است:"در این دیدار موضوعات بسیار مهم و حیاتی برای ارمنستان در حوزه روابط دوجانبه میان ایران و ارمنستان و همچنین ایجاد چارچوب جدیدی برای همکاری های منطقه ای و ایجاد تنوع در رویکردهای اقتصادی ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت."

این پایگاه خبری همزمان به اظهارات اخیر وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فن آوری ارمنستان در مورد روابط دو جانبه ایران و ارمنستان اشاره کرده است. واهان ماردیروسیان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فن آوری ارمنستان روز شنبه گذشته از برداشته شدن گامی مثبت در جهت احداث خط آهن ایران و ارمنستان خبر داد.

کارن مگردیچیان کارشناس ارمنی امور ایران نیز در گفتگو با پایگاه خبری Tert.am در رابطه با سفر رئیس جمهوری ارمنستان به ایران به توسعه روابط دیپلماتیک میان دو کشور اشاره کرد.

این کارشناس ارمنی ضمن تاکید بر وجود برخی از موانع در مسیر گسترش روابط میان دو کشور که دلیل آن چالش های بین المللی بوده است، تاکید کرد همکاری میان ایران و ارمنستان بر پایه روابط تاریخی و همسایگی میان دو کشور شکل یافته اند.

مگردیچیان با اشاره به ترکیب هیئت ارمنی حاضر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران و حضور وزرای خارجه و همچنین زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان در این هیئت تاکید کرد:"حضور وزرای اقتصادی در هیئت های دیپلماتیک به گسترش روابط اقتصادی در کنار روابط سیاسی کمک خواهد کرد."

وی همچنین به اهمیت روابط دوجانبه دو کشور در چارچوب روابط منطقه ای و بین المللی اشاره و تاکید کرد روابط دوجانبه میان دو کشور باید در جهت توسعه همکاری های بین المللی عمل کنند.

گوهار اسکندریان کارشناس ارمنی امور ایران نیز در گفتگو با بخش ارمنی خبرگزاری "اسپوتنیک" با اشاره به اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی دولت آمریکا به اهمیت توسعه روابط ایران با ارمنستان اشاره و ابراز اطمینان کرد ایران در حال برداشتن گام های عملی و موثر در جهت اجرای طرح های مشترک دو کشور می باشد.