به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران - ایرنا - مدیر عامل خبرگزاری رسمی ارمنستان 'آرمن پرس' تاکید کرد: ایران از میراث فرهنگی ارامنه حمایت و محافظت می کند و این نشانگر آن است که دولت این کشور به میراث فرهنگی ارامنه توجه دارد.

مدیر عامل آرمن پرس : حمایت ایران از میراث فرهنگی ارامنه نشانه توجه به آن است

آرام آنانیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به ایروان پایتخت ارمنستان با اعلام این مطلب افزود: ایران از میراث فرهنگی کهن و قدیمی در این بخش برخوردار است و مطمئن هستم که برای ارامنه هم فرهنگ و تاریخ ایران بسیار مهم و جذاب است. 

وی یادآوری شد: چندی پیش عکاس آرمن پرس با سفر به ایران گزارش تصویری بسیار زیبایی را از میراث تاریخی و فرهنگی و آثار تاریخی و فرهنگی ایران و ارامنه تهیه کرد که می توان مجموعه این تصاویر را در یک نمایشگاه ارائه کرد.

این مقام ارمنستان با اشاره به ضرورت توسعه روابط ایروان و تهران در همه ابعاد تصریح کرد، در مقطع کنونی ما شاهد آن هستیم که هر سال شرکت های ایرانی و شرکت های مشترک ایرانی و ارمنی در حوزه های مختلف دو کشور افتتاح می شوند که یکی از این حوزه ها گردشگری است.

وی افزود: با گشتی در خیابان های ارمنستان شاهد این هستیم که رستوران ها و مغازه های ایرانی دایر شده و این نشانگر حسن همجواری و دوستی بین دو ملت است.

این مقام رسانه ای ارمنستان تاکید کرد: این نشانه آن است که دو ملت ایران و ارمنستان آرزو دارند که روابط دو جانبه را عمیق تر کنند. ما قرن ها با هم زندگی می کنیم و باید یکدیگر را بیشتر بشناسیم.

آنانیان گفت: روابط ما در عرصه های مختلف تاریخی عمیق است و به همین خاطر باید در این زمینه ها شناخت بیشتری از هم داشته باشیم و ما بسیار خوشحال می شویم که ارامنه در مورد ایران اطلاعات زیاد داشته باشند و ایران را خوب بشناسند و ایرانی ها نیز به شناخت خوبی از کشورمان دست یابند.

وی خاطر نشان کرد، امروز به خاطر گسترش همکاری های گردشگری بین دو کشور زبان فارسی در اماکن گردشگری ارمنستان به گوش می رسد و این بسیار خوشایند است و امیدواریم برای اکثریت مردم ارمنستان هم ایران به عنوان یکی از نقطه های مهم گردشگری مطرح باشد و ما از گسترش صنعت گردشگری بین دو کشور استقبال می کنیم.