به نقل از سایت: www.isna.ir

براساس پیش‌نویس قانون ارائه شده توسط حزب حاکم و حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه، اعضای پارلمان این کشور ممکن است به دلیل استفاده از اصطلاحاتی مانند "نسل کشی ارامنه" و یا "کردستان"(خطاب به استان‌های کرد نشین جنوب شرق ترکیه) با مجازات روبه‌رو شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تغییرات به عنوان بخشی از پیش‌نویس قانون 18 ماده‌ای اصلاح قوانین پارلمان اعمال می‌شود و انتظار می‌رود در روزهای آینده مورد بررسی و گفت‌وگوی نمایندگان پارلمان قرار گیرد.

حزب عدالت و توسعه اعلام کرده است که این تغییرات برای مبارزه با تلاش‌ احزاب اپوزیسیون برای پر کردن روند قانونگذاری لازم و ضروری است.

بر اساس این پیشنویس، کسانی که از این واژه‌ها استفاده کنند سه جلسه صحن علنی مجلس و دو سوم از حقوق خود تقریبا برابر با چهار هزار و 978 دلار را از دست می‌دهند.

این تحریم برای نمایندگانی اعمال می‌شود که منطقه جنوب شرقی ترکیه را به عنوان کردستان و استان‌های این منطقه را به عنوان استان‌های کرد خطاب کنند. این تحریم‌ها همچنین علیه افراد استفاده کننده از اصطلاح "نسل کشی ارامنه" نیز اعمال خواهد شد.

پیشتر نیز ورود گارو پایلان، نماینده ارمنی حزب دموکراتیک خلق به پارلمان به دلیل استفاده از اصطلاح نسل کشی ارامنه به حالت تعلیق درآمده بود.