به نقل از سایت: www.irna.ir

مسکو - ایرنا - امیرمحسن ضیایی رئیس سازمان هلال احمر و دوایت لوکیان وزیر توسعه و مدیریت منطقه ای ارمنستان برای آغاز همکاری های دو کشور در حوزه امداد و نجات و انتقال تجربیات توافق کردند.

به گزارش ایرنا، در مذاکرات هیات های ایرانی و ارمنستانی که روز دوشنبه با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان برگزار شد، رئیس هلال احمر و وزیر توسعه و مدیریت منطقه ای ارمنستان راههای توسعه همکاری های مرتبط را بررسی کردند.

ضیایی با مهم خواندن روابط بین کشوری در این حوزه، مقابله با بلایای طبیعی و انتقال تجربیات را از اولویت های همکاری های امداد و نجات برشمرد.

در جارچوب مباحث مطرح شده در این مذاکرات، ابعاد مختلف همکاری های ممکن بین دو کشور با توجه به هم مرز بودن بررسی شد.

وزیر توسعه و مدیریت منطقه ای ارمنستان نیز در این نشست با ارزشمند خواندن پیشنهادهای هیات ایرانی، برقراری روابط فراگیر در حوزه امدادرسانی بین دو کشوررا خواستار شد.

در جمع بندی مذاکرات ضیایی و لوکیان رییسان هیات های ایرانی و ارمنستانی، مقرر شد کارشناسان مسئول دو کشور در نشست های مشترک زمینه های آغازهمکاری های تهران و ایروان را در این حوزه بررسی کنند.

ضیایی برای بررسی زمینه های همکاری های امدادی و توسعه مناسبات در این زمینه از جمله با هدف انتقال تجربیات و مذاکره با مقامات جمهوری ارمنستان به ایروان سفر کرده است.

پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.