به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

جناب آقای دکتر فرهادی، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری کشورمان که در راس هیاتی از وزارت علوم و بهداشت به کشورهای گرجستان و ارمنستان عزیمت نموده است روز پنج شنبه 15 تیرماه 96 وارد ایروان پایتخت ارمنستان گردیده و مورد استقبال جناب آقای سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و آقای داویت ساهاکیان، معاون وزیر علوم و آموزش جمهوری ارمنستان قرارگرفت.  

در این سفر جناب آقای دکتر فرهادی با آقای لئون مکردیچیان ، وزیر علوم و آموزش و جناب آقای آشوت مانوکیان، وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان ملاقات و در خصوص راههای تقویت و توسعه همکاریهای علمی، پژوهشی، فنآوری و دانشگاهی دو کشور مذاکره خواهند کرد.  همچنین در این  سفر هیات علاوه بر ملاقات ها ، از برخی دانشگاههای پزشکی و غیر پزشکی و نیز مراکز تحقیقاتی و درمانی این کشور بازدید و پیرامون  همکاری با مراکز مذکور گفتگو خواهند نمود. گفتنی است روسای دانشگاه های ارومیه ، محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آقای دکتر فرهادی را در این سفر همراهی می نمایند.  هیات مذکور پس از انجام مذاکرات و بازدیدها مطابق برنامه های از پیش تعیین شده ، روز شنبه 17 تیرماه ایروان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد

دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوزی ارمنستان بدلیل همجواری و پیشینه تاریخی مشترک از روابط بسیار خوبی برخوردار می باشند .