به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

آقای بابگن چاریان اسقف سابق ارامنه اصفهان که اخیرا به عنوان اسقف ارامنه کانادا منصوب شده است با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آقای صلبی معاون این سفارت دیدار و گفتگو نمود. در این ملاقات اسقف چاریان ضمن تبریک عید سعید فطر به مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران، حوادث تروریستی اخیر در تهران را به شدت محکوم نمود. ایشان با ابراز همدردی با بازماندگان، آرامش روحی شهدای آن حادثه را از درگاه خداوند مسألت نمود.

اسقف چاریان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، حوادث سالهای اخیر در سوریه و عراق را مانعی برای صلح و آرامش منطقه عنوان نمود.

ایشان همچنین با اشاره به حضور 12 ساله خود در شهر اصفهان و ارتباط نزدیک با مردم ، جمهوری اسلامی  ایران را کشوری صلح طلب با ملتی مهمان نواز نامید.

معاون نمایندگی نیز ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان اسقف ارامنه کانادا و قدردانی از حضور وی در سفارت، ریشه های مشترک فرهنگی بین دو ملت را عامل مهمی در تعاملات و همزیستی مسالمت آمیز بین ایران و ارمنستان ارزیابی و از  راهبان  ارامنه در سراسر جهان به عنوان پیشگامان نزدیکی دو ملت یاد کرد. وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی با جمهوری ارمنستان اعلام نمود.