به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار با آرداشس تومانیان، سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه تهران - ایروان، بر گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی روز چهارشنبه در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی از موسسات فرهنگی است که همواره در آن کارهای تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با 57 کتابخانه ملی و 53 آرشیو ملی جهان و همچنین سه سازمان بین المللی (ایفلا، ایکا، یونسکو) همکاری دارد.

سفیر ارمنستان در ایران نیز در این دیدار گفت: ایران و ارمنستان رابطه دوستانه و صمیمانه ای دارند و با توجه به گذشته مشترک دو کشور می توان بر تقویت تعاملات دو طرفه بیش از پیش اقدام کرد.

آرداشس تومانیان ضمن تاکید بر همکاری‌های پژوهشگران دو کشور اضافه کرد: در دانشگاه دولتی ایروان، دانشکده شرق‌شناسی وجود دارد که یکی از کرسی‌های آن ایران‌شناسی است.

وی از بروجردی برای سفر به ارمنستان دعوت و ابراز امیدواری کرد: این سفر سرآغاز همکاری‌های بیشتر دو طرف باشد. 

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز ابراز امیدواری کرد که با افزایش روابط فرهنگی بین دو کشور شاهد شناخت هر چه بیشتر ملت ایران و ارمنستان از یکدیگر باشیم.

از مسائل و موارد مورد علاقه دو طرف در این نشست می توان به همکاری بین کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی ارمنستان، همکاری های آرشیوی بین دو کشور ، امضا یادداشت تفاهم جدید همکاری و تمدید تفاهم نامه قبلی فی مابین دو کشور، ابراز تمایل دو طرف برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی مربوط به ایران و ارمنستان ، همکاری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کتابداری و آرشیوی و همچنین همکاری در خصوص گردآوری نسخ خطی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار بر لزوم تقویت همکاری های فرهنگی بین ایران و ارمنستان و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی در حوزه حفاظت و مرمت کتاب های خطی تاکید کردند.