به نقل از سایت: www.alikonline.ir

«آلیک» - طرح مرمت نقاشی های کلیسای حضرت مریم در جلفای اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح مرمت نقاشی های کلیسای حضرت مریم و هاکوپ مقدس در جلفای اصفهان با اعتبار اولیه 500 میلیون ریال گفت: این مجموعه منحصر به فرد تاریخی در محله میدان بزرگ جلفای اصفهان واقع شده و دارای تزئینات منحصر به شامل دیوارنگاره های مربوطه به تعالیم مذهبی حضرت مسیح(ع) و وقایع ایام پیامبری ایشان است.

فریدون الهیاری افزود: با توجه به بروز آسیب های مختلف بر روی این دیوار نگاره ها، مرمت لایه های نقاشی دیواری این کلیسای زیبای تاریخی شامل لایه برداری نقاشی ها، تثبیت لایه های رنگ و مرمت گچ بستر دیوارها در دستور کار مرمتگران آثار تاریخی قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 6 ماه مرمتگران این کلیسای تاریخی افزود: در کار مرمت این مجموعه تاریخی تلاش شده است ضمن پاکسازی آلودگی های سطحی، نقاشی های زیبا و منحصر به فرد تاریخی حفظ شود و در عین حال لایه های رنگ پوسته شده نیز تحکیم و تثبیت شود.

کلیسای حضرت مریم از جمله قدیمی ترین کلیساهای جلفای اصفهان است که در سال 1613 میلادی و همزمان با سلطنت شاه عباس اول صفوی و در اوایل استقرار ارامنه در شهرک جلفا توسط یکی از بزرگان جلفا که در نزد شاه عباس از مقبولیت فراوانی برخوردار بود به نام آودیک باباکیان  بنا شد.