به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

به گفته معاون مجلس ملی ارمنستان رفتار غیرمنطقی رهبران جمهوری آذربایجان دور از انتظار نیست.

ادوارد شارمازانوف معاون مجلس ملی ارمنستان و سخنگوی حزب حاکم جمهوری خواه این کشور در گفتگو با Tert.am در پاسخ به پرسشی در مورد  دلایل عملیات نظامی اخیر این کشور در قره باغ  پس از انتقاد روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفت:"جمهوری آذربایجان بارها این موضوع را به اثبات رسانده است که تهدید اصلی برای امنیت منطقه محسوب می شود. اقدامات جمهوری آذربایجان علیه آرتساخ (قره باغ) جنبه تروریستی دارند و هیچ سنخیتی میان جمهوری آذربایجان و دموکراسی وجود ندارد."

لازم به یادآوری است که در نتیجه تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان علیه مواضع نیروهای ارمنی در قره باغ در طی روزهای گذشته چهار نظامی ارمنی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شدند.

 شارمازانوف با تاکید بر این که عملیات نظامی از سوی جمهوری آذربایجان در واقع واکنش به انتقاد صریح روسای گروه مینسک از اقدامات این کشور می باشند، افزود:"شاید تنها انتقاد شفاهی از اقدامات مقامات باکو کافی نباشد. اگر جمهوری آذربایجان از تحولات اخیر درس نگیرد زمینه برای اعمال مجازات علیه این کشور هموار خواهد شد. جمهوری آذربایجان بار دیگر نشان داد که روند مذاکرات را هدف قرار داده و در صدد ایجاد تغییردر وضعیت موجود از طریق اعمال زور و تهدید است. این در حالیست که براساس موضع غیر قابل تغییر طرف ارمنی حق حاکمیت  و امنیت مردم آرتساخ (قره باغ) نمی توانند مورد بحث قرارگیرد."

وی همچنین اظهار داشت:"کشورهای ذینفع در برقراری ثبات در منطقه باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند که آیا تنها صدور بیانیه در محکومیت اقدامات جمهوری آذربایجان کافی می باشد یا این که باید دست به اقدامات عملی و اعمال مجازات علیه این کشور زد."

شارمازانوف در پایان تاکید کرد:"اکنون توپ در زمین روسای گروه مینسک قرار دارد. جمهوری آذربایجان با شلیک گلوله به بیانیه روسای گروه مینسک در انتقاد از این کشور پاسخ گفت و این گلوله ها مذاکرات مسالمت آمیز و روسای گروه مینسک را هدف قرار داده اند."