همه ساله از تاریخ 3 الی 9 اردیبهشت ماه برنامه های ویژه ای به مناسبت "هفته نکوداشت اصفهان" در شهر اصفهان برگزار می گردد. به همین مناسبت، طی روزهای 8 الی 10 اردیبهشت نمایشگاهی شامل بخشهای متفاوت و متنوع در محوطه و سالن های دیر آمِناپرگیچ مقدس (کلیسای وانک) برگزار گردید.

در سالن نمایشگاه کلیسای وانک مجموعه ای از لباس های سنتی قدیمی جلفایی به همراه آرشیوی از عکس های مربوط به همان لباس های احیاء شده به معرض نمایش گذاشته شده بود.

در اطراف برج ناقوس و محوطه ی میانی حیاط کلیسا، چند تن از ارامنه با سنین مختلف با پوشیدن لباس های سنتی ارامنه ی جلفا، فریدن و چهارمحال نمایشگاه زنده ای را ارائه کردند.

در کتابخانه ی «نِرسِس شنورهالی مقدس» کلیسای وانک مجموعه ی با ارزشی از عکس های اِرنِست هولتسِر مهندس آلمانیِ مقیم اصفهان به نمایش گذاشته شد. فضای کتابخانه با موسیقی سنتی ارمنی با نوازندگی زنده ی پیانو تحصین بازدیدکنندگان را برانگیخت.

فضای روبروی موزه ی کلیسای وانک به هنر آشپزی زنان ارمنی اختصاص داده شده بود. در این غرفه طرز تهیه ی غذاهای سنتی ارمنی به حاضرین معرفی می شد و امکان چشیدن دست پخت بانوان ماهر ارمنی فراهم بود.

ظهر روز شنبه، مورخ 9  اردیبهشت 1396، شهردار محترم منطقه 5 اصفهان جناب آقای فرهنگ با حضور در کلیسای وانک از قسمت های مختلف نمایشگاه دیدن کردند. در بعد از ظهر روز یکشنبه شهردار محترم اصفهان جناب آقای دکتر جمالی نژاد و هیئت همراه از این نمایشگاه ها بازدید نمودند و مراتب قدردانی خود را در این خصوص به مسئولین شورای خلیفه گری و برگزارکنندگان ابراز نمودند.

حضور گردشگران داخلی و خارجی در این بازه ی زمانی در کلیسای وانک بسیار چشمگیر بود.