به نقل از سایت: www.irna.ir

مسکو - ایرنا - در دیدار سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و داویت تونویان وزیر موقعیت های اضطراری این کشور، همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف مربوط به بلایای طبیعی، امدادرسانی و گسترش روابط در این حوزه بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز سه شنبه در ایروان برگزار شد، سجادی همکاری دو کشور در زمینه کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی، امداد رسانی، ایجاد زیرساخت های مطمئن از قبیل شهرک ها و جاده ها در ارمنستان با حضور بخش خصوصی را خواستار شد.

وی همچنین زمینه های همکاری وزارت موقعیت های اضطراری جمهوری ارمنستان با وزارت کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

تونویان نیز با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، اظهار کرد: دولت ارمنستان برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی قائل نیست و زمینه های لازم نیز برای توسعه روابط در یادداشت تفاهم همکاری بین نهادهای دو کشور فراهم شده است.

وزیر موقعیت های اضطراری ارمنستان همچنین به همکاری با هلال احمر ایران به عنوان اولین گام اشاره کرد و خواستار سفر رئیس این جمعیت در آینده ای نزدیک به ایروان شد.

تونویان همچنین برگزاری مانورهای همکاری با هلال احمر ایران و تحکیم روابط بین این دو سازمان را برای انتقال دانش فنی و تجربیات عملیاتی در زمینه ماموریت های امدادی خواستار شد.