به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

به مناسبت هفته نوروز باستانی ایرانیان و عید پاک ارامنه ارمنستان، هنرمندان ایرانی و ارمنی روز سه شنبه 1396/01/08 با حضور در شبکه سه تلویزیون ارمنستان به اجرای برنامه پرداختند.

هنرمندان کشورمان شامل استاد داوود حیدری مجری، شاعر و گوینده صدای کشورمان از نقش و تاثیر مثبت ارامنه ایران بر فرهنگ و هنر ایرانی بویژه در زمنیه موسیقی تمجید نموده و با نام بردن از هنرمندان بزرگی نظیر آرتوش، وارژان، لوریس چکناواریان و ... از تاثیرگذاری مثبت این هنرمندان در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی سخنانی ایراد نمودند. ایشان در ادامه سخنان خود آهنگ « درد و نفرین» مرحوم آرتوش را به صورت زنده اجرا نمودند.

استاد حیدری همچنین از تلاش های ارزنده و فعالیت های خالصانه جناب آقای سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در جهت اعتلای فرهنگ و تمدن ایرانی تشکر و تقدیر نموده و در خصوص برنامه هایی که تا کنون از سوی هنرمندان ایرانی و ارمنی در هفته نوروز باستانی در ارمنستان اجرا شده است، توضیحاتی ایراد نمودند.

در ادامه استاد واراند شاعر و نویسنده ایرانی- ارمنی (که ریاست کانون نویسندگان ارامنه ایران را نیز برعهده دارند،) در این برنامه زنده در خصوص روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و ارمنستان سخن گفته و دوستی بین دو ملت را در دنیا بی نظیر و بی بدلیل دانستند که همواره در کنار هم با صلح و صفا زندگی نموده اند. ایشان وضعیت ارامنه را در ایران در بهترین حالت ممکن دانستند و از تلاش های مسئولین ایرانی در حفظ، مرمت و بازسازی میراث فرهنگی ارامنه تجلیل نمودند.

در پایان این مصاحبه تلویزیونی نیز آقای نوید اربابی سرپرست گروه موسیقی «خیزش» ضمن ابراز خوشحالی از حضور در یکی از مهدهای موسیقی دنیا، به معرفی خود و سابقه کارهای هنری که تا کنون انجام داده اند پرداخته و قطعاتی را با همراهی گروه خود اجرا نمودند.