به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

برنامه های هفته نوروز باستانی و جشن عید پاک ارامنه که با برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی و تذهیب هنرمندان ایرانی روز جمعه 1396/01/04 در مرکز زیباشناسی شهر ایروان آغاز گردیده بود، با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی هنرمندان ایرانی و ارمنی روز شنبه 1396/01/05 در سالن آرام خاچاطوریان (سالن اپرا) شهر ایروان ادامه یافت.

پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان آغازگر این برنامه فرهنگی - هنری بود. 

 آقای عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری فرهنگسرای نیاوران و از مجریان و گویندگان توانمند صدا و سیمای کشورمان ضمن تبریک نوروز و سال جدید، یاد و خاطره مرحوم دکتر افشین یداللهی شاعر و هنرمند فقید کشورمان که قرار بود در ارمنستان حضور داشته باشند را گرامی داشتند.

سپس استاد داوود حیدی شاعر، مجری و از گویندگان باسابقه رادیوی کشورمان بهمراه پوریا حیدری به شعرخوانی و اجرای برنامه هنری پرداختند و چندین قطعه از کارهای ارزشمند خود را در این برنامه ارائه دادند. 

شعرخوانی استاد و شاعر ایرانی- ارمنی آقای واراند و استاد عبدالجبار کاکایی و اجرای برنامه هنری گروه موسیقی سنتی ارمنی لئون طوانیان که از اساتید معروف و مبرز هنر موسیقی سنتی ارمنی می باشد، در ادامه این برنامه تقدیم میهمانان گردید.

سپس آقای صابر قدیمی از شعرای طنز پرداز کشورمان  و آقای علی محمد مسیحا شاعر جوان کشورمان به اجرای برنامه پرداختند و با اشعار خود محیط فرح بخشی را برای شرکت کنندگان در سالن اپرای شهر ایروان بوجود آوردند.  

سپس گروه موسیقی معینو به سرپرستی و اجرای هنرمند جوان و توانای کشورمان آقای سید معین الدین سجادی به اجرای چندین قطعه موسیقی پاپ پرداختند که با استقبال قابل توجهی از جانب حضار مواجه گشت.

 اجرای گروه موسیقی همراز به خوانندگی آقای دکتر مظلوم و بخصوص اجرای هنرمندانه آقای سعید توکلی گوینده توانمند صدای کشورمان نیز محیط فرح بخش و شادی را برای علاقمندان بوجود آورد. 

ارائه پیام تبریک نوروزی از جانب نمایندگان تجار، انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای ارمنستان و همچنین پیام تبریک نماینده دانشجویان ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان به جناب آقای سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و حاضران در جلسه برنامه بعدی بود که به اجرا درآمد 

پایان بخش این جشن نوروزی اهدای هدایایی از طرف حامیان روابط ایران و ارمنستان و بویژه آقای علی انصاریان فوتبالیست و بازیگر سریال‌های تلویزیونی که بعنوان میهمان ویژه این مراسم به هنرمندانی بود که به اجرای برنامه پرداختند. 

در این مراسم همچنین لوح تقدیری از جانب سفیر محترم کشورمان در ایروان به عنوان خانواده محترم مرحوم دکتر افشین یداللهی شاعر نام آور ایرانی پس از قرائت توسط آقای عباس سجادی تقدیم آقای صابر قدیمی شاعر طنزپرداز گردید تا به خانواده مرحوم رسانده شود.

جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان از تمامی هنرمندان کشورمان که در این مراسم نوروزی به اجرای برنامه پرداختند تشکر و برای همه ایرانیان و ارامنه سال خوب و خوشی آرزو کردند