به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

روز جمعه 1396/01/04 جناب آقای رحیم پور معاون محترم آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان با جناب آقای ادوارد نعلبندیان وزیر محترم امور خارجه ارمنستان دیدار نمود.

در این دیدار جناب آقای رحیم پور ضمن اشاره به روابط تاریخی و مناسبات دوستانه بین ایرانیان و ارامنه، روابط کنونی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را در عالی ترین سطح ممکن ارزیابی نموده و از علاقه رهبران سیاسی دو کشور برای توسعه روزافزون روابط در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طی 25 سال اخیر خبر دادند.

معاون محترم آسیا، آقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان، سفر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان به ارمنستان در دیماه سال گذشته را عامل مهمی در توسعه روابط بین دو کشور دانسته و سفر سفر تعداد زیادی از هیات های ایرانی به ارمنستان و بالعکس را بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری نشانه آشکاری بر عزم مسئولین دو کشور برای توسعه روابط برشمردند.

جناب آقای رحیم پور در این دیدار به نقش و اهمیت جایگاه انرژی در توسعه اقتصادی کشورها اشاره نموده و خواهان مشارکت بیشتر دو کشور در تحقق پروژه های انرژی و همچنین افزایش ظرفیت سواپ برق و گاز بین ایران و ارمنستان گردیدند.

در ادامه این دیدار جناب آقای نعلبندیان نیز از اعلام آمادگی ارمنستان برای گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها استقبال نموده و خواستار توسعه همکاریهای منطقه ای انتقال برق در قالب طرح های دو، سه و  چهارجانبه همکاریهای بین کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و همچنین طرح انتقال گاز بین ایران، ارمنستان و ترکمنستان گردید.

وزیر امور خارجه ارمنستان از برقراری رژیم لغو روادید بین دو کشور تمجید نموده و از افزایش سفر گردشگران ایرانی به ارمنستان استقبال نموده و خواهان رفع موانع سفر گردشگران ارمنی به کشورمان از جمله محدودیت های سفر زمینی و ورود خودرو گردید.

طرفین در ادامه این دیدار در خصوص همکاریهای دو جانبه بخصوص توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان مذاکره و ابراز امیدواری نمودند سفر جناب آقای کارن کاراپیتیان نخست وزیر محترم ارمنستان به کشورمان به زودی محقق گردد.