به نقل از سایت: www.irna.ir

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان؛ مسعود سلطانی فر در دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان به جایگاه ویژه کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی به دلیل اشتراکات تاریخی و روابط دیرینه با کشورهایی مانند ارمنستان به دنبال گسترش سطح تعاملات و ارتباطات خود با این کشور است.

سلطانی فر اظهارداشت: سطح روابط اقتصادی فرهنگی بین دو کشور در حال توسعه است و به نظر می رسد ظرفیت های بیشتری هم برای گسترش همکاری های طرفین وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در عرصه ورزش نیز به دنبال توسعه روابط هستیم ،برای اعزام مدرسان و مربیان ورزشی ایران جهت آموزش در رشته های مختلف به ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

سلطانی فر همچنین با اشاره به حضور اقلیت ارامنه در کشور،گفت: این قشر حتی در مجلس ایران نیز نماینده دارند و در کنار مردم کشور ما به خوبی زندگی می کنند.

وی در این دیدار اظهار داشت: اسناد همکاری بین دو کشور نیز طی روزهای اخیر تمدید شده است و این می تواند به توسعه ارتباط و همکاری های تهران- ایروان کمک کند.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، پیش بینی شده است که یک کمیته مشترک برای هماهنگ کردن برنامه ها بین دو کشور تشکیل شود و انتظار این است که سفیر ارمنستان این موضوع را پیگیری کند. 

سلطانی فر پیشنهاد داد که در سال 2017 تیم های ورزشی مختلف از ایران و ارمنستان با هم دیدار دوستانه داشته باشند. تمام امکاناتی که در ایران در حوزه ورزش وجود دارد می توانیم در اختیار کشورهای دوست قرار دهیم تا از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص همکاری های دو کشور در حوزه جوانان نیز گفت: در حوزه جوانان با توجه به گسترش خشونت گرایی در برخی کشورهای منطقه، جوانان ایران و ارمنستان می توانند در قالب سازمان های مردم نهاد درخصوص مبارزه با خشونت گرایی گام های موثری بردارند. 

سلطانی فر گفت: جهان به سمتی در حال حرکت است که دیگر بین کشورها دیواری وجود ندارد و باید در قالب یک برنامه و چارچوب مشخص برای تعامل بیشتر بین کشورهای جهان تلاش کنیم.

در این دیدار همچنین سفیر ارمنستان با ابراز خرسندی و استقبال از گسترش روابط دو کشور، دعوت وزیر ورزش وجوانان کشورش را برای دیدار با همتای ایرانی در ایروان به سلطانی فر ابلاغ کرد.

آرتاشس تومانیان گفت: ما در همه زمینه ها آماده به همکاری هستیم و از دیدار دوستانه تیم های فوتبال دو کشور نیز استقبال می کنیم.

وی اشاره کرد: در فهرست شهدای جنگ تحمیلی شهدای زیادی از ارامنه حضور دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هر ساله دیداری با خانواده آنان دارند که این نشان از نزدیکی دو ملت است. 

تومانیان تاکید کرد: در این شرایط ناامن و حضور تروریسم در اطرافمان، ایران کشوری بسیار امن با مردمی مهربان است.