به نقل از سایت: www.irna.ir

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به ارمنستان ابراز امیدواری کرد این روابط تا حد امکان گسترش یابد و گفت: این روابط می تواند شامل مسائل دو جانبه، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مسائل منطقه ای اعم از مسائلی که با قفقاز و آسیای میانه و مجموعه منطقه و غرب آسیا داریم، باشد.

قاسمی با اشاره به اهمیت روابط ارمنستان با سوریه و ارتباطات این دو کشور افزود: خیلی از مقامات قبلی و فعلی ارمنستان متولد شهر حلب هستند، جمعیت زیادی از ارامنه در سوریه بوده و وابستگی عاطفی در سوریه و لبنان دارند.

وی در عین حال ادامه داد: روابط ما با ارمنستان به این معنا نیست که روابط علیه کشور دیگری باشد. سعی ما این بوده و هست از ابتدای استقلال ارمنستان به حسن روابط با آذربایجان نیز توجه داشتیم وعلایقی که بین ما و باکو وجود داشته؛ به گونه ای که اولین میانجی در بحث قره باغ بودیم؛ مدت چند ماه به صورت فشرده، زمانی که بحران قره باغ اوج گرفت، انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سفر وزیر دفاع ارمنستان اولین بار است که انجام می شود. تلاش ما این است با سایر کشورهای قفقاز هم روابط عمیق تری داشته باشیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: در مورد آذربایجان وضعیت روابط ما روشن است و روسای جمهور دو کشور در طی سه سال گذشته شاید بیش از 6 بار دیدار کرده اند .این تماس ها می تواند به صلح ثبات و امنیت در مجموعه مرزهای شمالی و قفقاز و حتی آسیای میانه کمک کند.