به نقل از سایت: www.irna.ir

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز پنجشنبه در دیدار «ویگن سرکیسیان» وزیر دفاع ارمنستان با بیان این مطلب افزود: از اینکه مساله قره باغ روی روابط ارمنستان و آذربایجان سایه انداخته خوشحال نیستیم و امیدواریم این مساله به صورت منصفانه حل شود.

وی با اشاره به اینکه از برخی دخالت‌های رژیم صهیونستی در منطقه مطلع هستیم، تاکیدکرد: باید در برابر نفوذ برخی عناصر بیگانه از جمله رژیم صهیونیستی هوشیار و مراقب باشیم بیگانگان در منطقه ما آتش افروزی نکنند.

رئیس مرکز تحققیات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم بتوانیم میانجیگری بین ارمنستان و آذربایجان و بازگشت تعاملات به سابقه تاریخی گذشته بین ایران و ارمنستان را شاهد باشیم.

ولایتی در این دیدار خاطرنشان کرد: همکاری‌های ایران با ارمنستان و روسیه از نمونه‌های همکاری منطقه‌ای است که می‌تواند مانند گذشته ادامه یابد.

**نخست وزیر ارمنستان به زودی به ایران سفر می کند

«ویگن سرکیسیان» وزیر دفاع جمهوری ارمنستان نیز در ابتدای این دیدار، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و حجم همکاری‌های دو کشور و وجود چالش‌های مشترک بین ایران و ارمنستان را دلیل خوبی برای تعاملات تهران و ایروان دانست.

وزیردفاع جمهوری ارمنستان همچنین از سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، ویگن سرکیسیان که دوشنبه‌شب به دعوت رسمی همتای ایرانی خود در صدر یک هیات عالی رتبه دفاعی - نظامی به تهران سفر کرده است، پیش از دیدار امروز با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با سردار حسین دهقان وزیر دفاع، علی لاریجانی رئیس مجلس، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو داشته است.

سرکیسیان در روزهای اخیر علاوه بر دیدار با مسئولان عالی رتبه ایران، از مراکز نظامی کشورمان نیز بازدید کرده است.