به نقل از سایت: www.yjc.ir

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید رضا طباطبایی در جلسه برنامه ریزی مراسم کمیته ادیان توحیدی در ایام دهه فجر افزود: هر ساله در ایام جشن انقلاب اسلامی، دبیرخانه ادیان توحیدی استان اصفهان اقدام به برپایی همایش ادیان توحیدی می کرد که امسال این همایش برگزار نمی شود.

وی اظهار کرد: به جای آن دو دستگاه اتوبوس با تبلیغات و فضاسازی خاص و با حضور مسئولان و خبرنگاران برای بازدید از عبادتگاه ادیان توحیدی در اصفهان اختصاص می یابد.

مسئول دفتر ادیان توحیدی استان اصفهان افزود: این مراسم از تکیه شهدا و سپس آرامگاه ارامنه اصفهان برای ادای احترام به شهدا آغاز می شود.

وی بازدید از کلیسای وانک، خانه زرتشتیان، کنیسه یهودیان و در نهایت مسجد شیخ لطف الله را از برنامه های کاروان وحدت عنوان کرد.

نماینده جامعه زرتشتیان در کمیته ادیان توحیدی اصفهان نیز در این جلسه گفت: امروز جهانیان، تشنه حقیقت و معنویت گرایی هستند.

بهزاد نیک دین با اشاره به خشونت هایی که به نام دین در دنیا صورت می گیرد گفت: امروز باید با فرهنگ و بینش اسلامی به وحدت و دوستی در جهان دامن بزنیم.

وی اظهار کرد: در این راستا باید فرهنگ و بینش اسلامی را از برخی خرافات پالایش کنیم زیرا بیگانگان بدنبال نقطه ضعف در میان ادیان توحیدی هستند تا تفرقه ایجاد کنند.

نماینده جامعه ارامنه استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: سیل عظیمی از توریست هایی که به اصفهان می آیند و از کلیسای وانک بازدید می کنند از همزیستی مسالمت آمیز ارامنه در کنار مسلمانان شگفت زده می شوند.

قاراخانیان افزود: آنها به تبلیغات منفی درباره زندگی ادیان در ایران اشاره می کنند و از اینکه ما براحتی در کنار مسلمانان به زندگی و فعالیت خود می پردازیم تعجب می کنند.

یوسف صفارزاده نماینده کلیمیان استان اصفهان در کمیته ادیان توحیدی برآرامش و صلح و صفای جامعه کلیمیان در کنار مسلمانان در اصفهان اشاره کرد و گفت: این دوستی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

جعفرعسگری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نمود عینی همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در اصفهان گفت: بر این مبنا هر ساله دبیرخانه ادیان توحیدی در ایام دهه فجر اقدام به برپایی همایش ادیان توحیدی می کرد ولی امسال این برنامه در قالب جدیدی و فارغ از برگزاری همایش صورت می گیرد.

عسگری افزود: این برنامه های با هدف هم اندیشی، هم فکری و بکاربردن ظرفیت های فرهنگی درعرصه ترویج معنویت با موضوع مشترک وحدانیت و منجی در دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان برنامه ریزی شده است.

مسئول ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی العالمیه استان اصفهان نیز گفت: ظلم ستیزی که از مصادیق جمهوری اسلامی است دغدغه مشترک ادیان توحیدی است.

حجت الاسلام مهدی اسدی افزود: دراین راستا تعظیم شعائر الهی و زنده نگهداشتن پیام انبیا الهی نیز از مصادیق ظلم ستیزی به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: هرانقلابی با دو عامل خون و انتقال پیام زنده نگهداشته می شود که در بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

وی به فعالیت های موسسه جامعه المصطفی العالمیه در اصفهان با حضور حدود 600 طلبه از 35 ملیت مختلف اشاره کرد و گفت: این افراد در قالب بیش از 180 رشته آموزه های تعالیم دینی را فرا می گیرند.