به نقل از سایت: www.isna.ir

نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس گفت: پدیده ترامپ یک موضوع تبلیغاتی است و ریاست جمهوری او تغییری در سیاست‌های کلان آمریکا ایجاد نخواهد کرد.

ژرژیک آبرامیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و تأثیر آن بر تحولات جهان، اظهار کرد: مواضع ما نمایندگان مجلس در خصوص روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، همان مواضع مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی است و آنچه به صورت رسمی از طرف وزارت امورخارجه و نیز  مقام معظم رهبری بیان شده است نمایندگان مجلس نیز همان را اعلام می‌کنند.

وی افزود: رهبری در سخنانشان فرمودند" برای ما فرقی نمی‌کند که در آمریکا چه کسی بر سر کار آید و هرکس هم روی کار آید اگر بخواهد سیاست‌های پیشین را دنبال کند به نفع آمریکا نخواهد بود".

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد دارم پدیده ترامپ بیشتر یک موضوع تبلیغاتی است، سیستم آمریکا همچون  قطار عظیمی می‌ماند که بر روی یک ریل حرکت می‌کند این لوکوموتیو می‌تواند تند یا کند حرکت کند، ولی پیچیدن به چپ و راست بسیار سخت یا حتی غیرممکن است بنابراین این قضایا تأثیر چندانی بر سیاست‌های کلان آمریکا نخواهد داشت.

آبرامیان اظهار کرد: اکنون نشانه‌هایی در خصوص سیاست‌های رییس جمهور آمریکا وجود ندارد که بر اساس آن بخواهیم نظر متفاوتی داشته باشیم. بنابراین باید دید در ادامه چه رویدادهایی رخ خواهد داد و اقدامات ترامپ به کجا ختم می‌شود؟

آبرامیان با بیان اینکه مسائل پیرامون دونالد ترامپ بیشتر شوی تبلیغاتی است، گفت: سیاست‌های کلان آمریکا را رییس جمهور این کشور به تنهایی تعیین نمی‌کند، یک لایه یا لایه‌هایی در سیستم تصمیم‌گیری آمریکا وجود دارد که آن‌ها تعیین کننده هستند و این لایه یا لایه‌ها با تغییر رییس جمهور تغییر نخواهند کرد.