به نقل از سایت: www.hoosk.net

برگردان:ایساک یونانسیان

آیدین اِنگن روزنامه نگار ترکیه ای در روزنامه جمهوریت که از روزنامه های مخالف دولت محسوب می شود، مقاله ای در خصوص گارو پایلان روزنامه نگار ارمنی تبار حزب دموکراتیک خلق ها نوشته و تصمیم بی شرمانه پارلمان ترکیه مبنی بر منع وی از حضور در سه جلسه از جلسات پارلمان را فقط بابت بکار بردن واژه نسل کشی از سوی این نماینده در پارلمان مورد انتقاد قرار داده است.

آیدین انگن در مقاله خود می نویسد:

مگر شما متوجه نیستید که گارو پایلان همان هراند دینک است؟ هراند را کشتید با گارو و گارو پایلان ها چه می کنید؟

از زمان کشته شدن هراند دینک ده سال می گذرد اما سیستم قضایی ما به دنبال سرگرم کردن افکار عمومی است و تاکنون دنبال مضنون می گردد.در حالی که مضنونین اصلی و سفارش دهندگان در آزادی به سر می برند.

هراند دینک با دستور شما کشته شد و شما اشتباه کردید زیرا فکر می کردید با کشتن و کنار زدن هراند دینک یعنی نترس ترین فرد آن زمان ترکیه  همه چیز تمام خواهد شد اما افکار فاشیست گونه و کوته بینانه شما هیچگاه متصور نبود که این اقدام باعث تولد صدها و بلکه هزاران هراند دینک خواهد شد.

آیدین انگن همچنین ضمن یادآوری یکی از نطق های هراند دینک در خصوص نسل کشی ارمنیان اشاره کرده و می نویسد:

«فراموش کرده اید که هراند دینک گفته بود به پاریس خواهم رفت و در میدان کنکورد روی تخته سنگی خواهم ایستاد و فریاد خواهم زد که در سال 1915م،در آناتولی علیه ارمنیان نسل کشی انجام گرفته است.دولت فرانسه یک دست مرا خواهد برید آنوقت به آنکارا می روم و باز در آنجا  فریاد خواهم زد که در سال 1915م،در آناتولی علیه ارمنیان نسل کشی انجام گرفته،آنگاه دولت ترکیه دیگر دستم را خواهد برید و شاید هم مرا تبعید کنند اما من هرگز از گفتن حقیقت باز نخواهم ایستاد. شما می توانید به جای انکه واقعیت نسل کشی را انکار کنید با آن روبرو شوید»

آیدین انگن با یادآوری این جملات می نویسد:

یادتان آمد و آیا شرم نمی کنید؟

حالا دوباره می پرسم،هراند دینک را کشتید با گارو پایلان و گارو پایلان ها چه خواهید کرد؟