به نقل از سایت: www.isna.ir

وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد، گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا باید واکنشی سریع به موارد نقض آتش‌بس در منطقه ناگورنو-قره‌باغ داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان خواهان آن شد که گروه مینسک که در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا فعالیت می‌کند، به سرعت نسبت به موارد نقض آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره‌باغ واکنش نشان دهد.

این در حالی است که پیش از این، گروهی از مسئولان گروه مینسک که وضعیت مناقشه در منطقه ناگورنو-قره باغ را رصد می‌کند، موارد نقض آتش‌بس توسط هر دو طرف ارمنستان و جمهوری آذربایجان را محکوم کرده و از این دو کشور خواستند که توافق آتش‌بس امضا شده در سال ۲۰۱۶ را به طور جدی اجرا کنند.

در همین حال، وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: ما امید داریم که مسئولان گروه مینسک همچنان نسبت به هرگونه استفاده از نیروها و تجهیزات نظامی در منطقه مورد مناقشه به سرعت و به طور جدی واکنش نشان دهند؛ به ویژه این که موارد نقض آتش‌بس بعضا به تلفات انسانی نیز منجر می‌شود.

وی ادامه داد: جمهوری آذربایجان مانع ایجاد مکانیزمی از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انجام بررسی‌های لازم درخصوص نقض آتش‌بس می‌شود.