به نقل از سایت: www.icana.ir

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس از ابراز علاقه نمایندگان اقلیت برای مشارکت در بازسازی حلب و اماکن مقدسه در جلسه با رئیس مجلس خبر داد.

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دیدار رئیس مجلس با نمایندگان مسیحی در مجلس به مناسبت آغاز سال نو میلادی گفت: یکی از صحبت‌های مطروحه از جانب من در جلسه این بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس تمایل دارند در قالب هیأتی به سوریه رفته و ضمن مشارکت معنوی در آزادسازی حلب، بتوانند در بازسازی این شهر نیز نقشی داشته باشند.

نماینده مردم ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در بازسازی حلب و به صورت شاخص در بازسازی اماکن مقدسه نقش دارد، درخواست داریم مسیحیان ارمنی و آشوری، یهودیان و زرتشتیان نیز بتوانند در این زمینه نقش داشته باشند چراکه معتقدیم این موضوع به لحاظ سیاسی و معنوی می‌تواند برای کشور مهم باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ دکتر لاریجانی از این پیشنهاد استقبال کرد و یوناتن بت‌کلیا نماینده اقلیت آشوریان، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال و ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب که در این دیدار حضور داشتند، از حسن نظر رئیس مجلس در این خصوص تشکر کردند./