به نقل از سایت: www.isna.ir

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در تدوین حقوق شهروندی که نگارش آن را از سال 92 آغاز کردیم نظرات تمام رهبران ادیان الهی حاضر در ایران را جویا شدیم و ترتیب اثر دادیم.

به گزارش ایسنا، الهام امین‌زاده صبح امروز در ملاقات با خلیفه ارامنه تهران به مناسبت سال نو میلادی، نزدیک واقع شدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت مسیح (ع) را به فال نیک گرفت و گفت: مسلمانان و مسیحیان ایران می‌توانند با وحدت و همزیستی و صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند. چرا که همه شهروندان ایرانی از هر دین و مذهبی در امنیت این کشور نقش داشته‌اند و شهدای مسیحی ایرانی در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از این مرز و بوم تلاش‌های بسیاری کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه حقوق شهروندی در ایران حقوق همه شهروندان ایرانی محترم شمرده شده است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران احترام به کلیه پیروان ادیان الهی را مورد تأکید قرار داده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به اهمیت اعیاد سال نو میلادی و میلاد مبارک حضرت مسیح (ع) اشاره کرد وگفت: جای تأسف دارد که شهروندان مسیحی برای برگزاری مراسم اعیاد خود باید مرخصی بگیرند و این روزها جزو تعطیلاتشان به حساب نمی‌آید و من در مسئولیت خود برای پیگیری حقوق شهروندی این موضوع را مدنظر قرار خواهم داد.

امین‌زاده با اشاره به اینکه سال 92 نگارش منشور حقوق شهروندی را شروع کردیم، تصریح کرد: از سال 92 با تمام رهبران ادیان حاضر در ایران مکاتباتی داشتم و نظراتشان را در مورد حقوق شهروندی جویا شدم و با استفاده از این نظرات سند حقوق شهروندی را تنظیم کردیم.

وی با تأکید بر اینکه همه شهروندان ایرانی حاضر در کشورمان در کنار شهروندان ایرانی خارج از کشور دارای حقوقی هستند، افزود: همه شهروندان ایرانی از حقوق سیاسی و اجتماعی بهره‌مند هستند و در این میان شهروندان اقلیت‌های دینی نیز از حقوق سیاسی و اجتماعی خود برخوردار خواهند بود.

امین‌زاده با تأکید بر اینکه همه پیامبران الهی برای ما عزیز هستند و حضرت مریم در کنار حضرت فاطمه (س)، خدیجه و آسیه برای همه زنان مسلمان نمونه پاکدامنی است، اظهار کرد: اگر همه پیامبران ادیان الهی حاضر باشند هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر نخواهند داشت، بنابراین اگر ما پیروان راستین الهی باشیم هیچ وقت با یکدیگر به مشکل نخواهیم خورد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با خانواده شهدای مسیحی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این دیدار صمیمانه و احساسات دلسوزانه و عاشقانه مادر شهید نشان دهنده عشق و علاقه بین همه هموطنان ایرانی از هر دین و مذهبی است.