به نقل از سایت: www.isna.ir

به گزارش ایسنا،  آقوان هوسپیان رییس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان که روز جمعه وارد تهران شده بود در ادامه سفر خود صبح دیروز(دوشنبه) وارد استان اصفهان شد و مورد استقبال حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی رییس منطقه 6 بازرسی و بازرس کل استان اصفهان و مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمودآبادی بازرس کل استان اصفهان در مراسم استقبال از رییس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان با تبریک ایام کریسمس به هیأت ارمنستانی، وظایف بازرسی استان اصفهان و نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در این استان را تشریح کرد.

آقوان هوسپیان با  تشکر از میهمان نوازی ایرانیان، به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و ایروان اشاره کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و ارامنه در کل ایران و همچنین استان اصفهان نشان از وحدت بین ادیان دارد.

به گزارش سازمان بازرسی ، رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان با اشاره به خاطره استاندار اصفهان درباره لغو جشن ارامنه اصفهان به خاطر همزمانی با عزای مسلمانان گفت: این همکاری و همزیستی توأم با احترام بسیار قابل توجه است و حتماً این مطلب را به‌عنوان یک سند رسمی برای هم‌وطنانم در کشور ارمنستان بیان و در خصوص آن مطلب خواهم نوشت.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با رییس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان با اشاره به اینکه چندی پیش رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با یکی از جشن‌های ارامنه شده بود یادآورشد: اسقف کلیسای ارامنه اصفهان از ارامنه این شهر خواسته بود به احترام عزادار بودن برادران مسلمان از برپاکردن جشن خودداری کرده و به‌جای آن در کلیسا به دعا کردن بپردازند.

استاندار اصفهان ادامه داد: به خاطر این رفتار، شخصاً در کلیسای ارامنه اصفهان حضور پیدا کرده و از شورای خلیفه‌گری اصفهان و اسقف اصفهان تشکر کردم.

هیأت ارمنستانی در ادامه این سفر صبح امروز جهت بازدید از بناهای تاریخی و آشنایی بیشتر با تمدن کهن ایران، وارد شهر کاشان شدند.

علی فرهادی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور نیز هیأت ارمنستانی را در سفر به شهر اصفهان و کاشان همراهی کرد.