به نقل از سایت: www.isna.ir

معاون اول قوه قضاییه صبح امروز (شنبه) با رییس کمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار با رییس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان که در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: امیدوارم این دیدارها برای هر دو کشور در راستای اهداف انسانی مفید باشد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در سفری که در خدمت‌تان بودیم در مورد گرفتاری‌های امروز جهان بشر با هم صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تلاش‌مان را زیاد کنیم برای رسیدن به کمال عالی انسانیت. هر کشور باید برای رفع مشکلات در این زمینه تلاش کند. امروز می‌بینید که دنیا گرفتار جنگ و جنایت‌هاست و سازمان‌های بین‌المللی نه برای پیشگیری و نه برای مقابله با متجاوزین کاری انجام نمی‌دهند، بلکه سازمان‌های جهانی در جهت منافع قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و در این جهت کار می کنند.

وی افزود: خوشحالم که کشور همسایه‌مان ارمنستان در امنیت خوبی بسر می برد و بحمدالله  ایران هم در امنیت خوبی قرار دارد. آقای سفیر دارای فضایل خوب انسانی هستند. سمت جدیدتان را تبریک می گویم امیدوارم در این سمت هم مثل کار قبلی تان موفق باشید شما در مدت طولانی در امور دادرسی فعال بودید و شش سال هم دادستان کل ارمنستان بودید که سرمایه خوبی برای مسئولیت جدیدتان است، البته آقای سراج هم در طول سی سال در امور قضایی مشغول بودند. کار شما دو نفر در کشور بسیار مهم است و همه ما باید به نحوی از شما حساب ببریم زیرا همه کجی ها را باید اصلاح کنید و می خواهید مراقبت کنید.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: فساد می تواند باعث فروپاشی برای نظام و کشور باشد و نظامی موفق است که مدیران آن پاک و سریع العمل باشند. بازرسی به این معنا نیست که حتما مچ مفسدی را بگیرند، بلکه همه کارمندان بدانند که رها نیستند و در کار آنها مراقبت است. انسان اگر احساس کند که رهاست خود به خود خدایی نکرده به فساد کشیده می شود. در مرحله اول باید خدا را بر اعمال خود ناظر بداند و در مرحله دوم وجدانش باید حاکم بر اعمالش باشد، البته سیستم نظارتی باید مراقب باشد که غفلت پیدا نکند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تسهیل در رفت و آمد بین دو کشور، گفت:  با این اوصاف می‌توان در سایر زمینه‌ها همکاری های ویژه‌ای کرد حتی شنیده‌ام که در کشور ارمنستان آموزش زبان فارسی صورت می‌گیرد.

در ادامه این دیدار آق وان هوسپیان رییس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان، گفت: خوشحالم که در خدمت شما هستم. در 2013 ما با هم توافقنامه‌ای امضاء کردیم. تمام این رفت و آمدها و توافق نامه ها باید در خدمت اهداف ملت باشد.

وی افزود:  امیدواریم این سفر هم یک قدم دیگری در ایجاد توسعه‌های بیشتر باشد.

رییس کمیسیون تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان، گفت: در مورد مجامع بین‌المللی ما شاهد بودیم که رفتارهایشان دوگانه و سه‌گانه بوده است. آدم‌های شیطان‌صفت خیلی وقت است که با هم متحد شدند و آدم‌های شرور اگر آشنا هم نباشند، ولی کارشان با هم مرتبط است. 25 سال از استقلال ارمنستان می‌گذرد که مرزش با ایران باز شده، صفحه‌ای پیدا نمی‌کنید که اختلاف کوچکی بین دو کشور باشد.

در این دیدار ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کشورمان نیز حضور داشت.

سراج رییس سازمان بازرسی کل کشورمان گفت: 8 زندانی در ارمنستان داشتیم که ظرف دو سه روز با همت شما آزاد شدند. باید اقدامی فراهم شود که پرونده های اتباع ما اسرع وقت رسیدگی شود.