به مناسبت یکصدودهمین سالگرد تأسیس کتابخانه ی «نِرسِس شنورهالی مقدس» دِیر آمِناپرگیچ مقدس (کلیسای وانک)، هیئت برگزار کننده ی برنامه های بزرگداشت، نمایشگاهی تحت عنوان «از گنجینه کتابخانه» متشکل از کتب چاپی و آرشیو ارمنی، فارسی و دیگر زبان های این کتابخانه را در محل برگزار نمود.

مراسم افتتاحیه ی این نمایشگاه صبح روز چهارشنبه مورخ 24 آذر 1395، با حضور شهردار کل اصفهان دکتر جمالی نژاد، شهردار منطقه 5 اصفهان مهندس حمیدرضا فرهنگ، گروهی از دست اندرکاران شهرداری، مسئولین خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، مسئولین کتابخانه های دانشگاه دولتی اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان و کتابخانه مرکزی و دیجیتالی شهرداری اصفهان، نمایندگان مدارس و انجمن های ارامنه اصفهان و مدعوین برگزار گردید.

پس از گشایش رسمی نمایشگاه توسط دکتر جمالی نژاد شهردار کل اصفهان و آقای ورِژ دِر-ماردیروسیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه، خانم دِر-ماردیروسیان عضو هیئت برگزارکننده، با عرض خیرمقدم به میهمانان گرانقدر، اهداف برگزاری نمایشگاه را تشریح کرد و اضافه نمود آنچه در معرض نمایش قرار داده شده به مثابه ی مشت  از خرواری است از گنجینه ی پرارزش و کثیرکتابخانه. وی گفت: بوسیله این نمایشگاه قصد سفر در تاریخ داریم؛ تاریخی که هر صفحه ی آن حاکی از آن است که خاک ایران به چه اندازه برای جامعه ی ارامنه حاصلخیز بوده است.

پس از مراسم افتتاحیه، حاضرین از نمونه های به نمایش گذاشته شده دیدن کردند و خانم میرزاخانیان مسئول کتابخانه ی «نِرسِس شنورهالی مقدس» توضیحات جامعی در خصوص کتابخانه ارائه نمود و جوابگوی سوالات میهمانان شد.

این نمایشگاه مورد توجه بازدیدکنندگان و نشریه های مختلف شهر اصفهان قرار گرفت.