به نقل از سایت: www.mehrnews.com

هفتمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افراط‌گرایی در منطقه» روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افراط‌گرایی در منطقه» روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

افتتاحیه این دور از گفت‌وگوهای اسلام و کلیسای ارمنی با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاست‌گذاری ادیان، جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی و همچنین آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران و حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان ۲۳ آذرماه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه الزهراء (س) این سازمان برگزار می‌شود.

در این نشست دو روزه، اندیشمندان مسلمان و ارمنی مقالات خود را با موضوعات «رسانه و آموزش و نقش آن در ریشه‌کن‌سازی خشونت از جامعه و خانواده با بهره‌گیری از اخلاق و عقلانیت»، «دین و خشونت و برداشت‌های متفاوت و تأثیرگذاری اجتماعی»، «نقش رهبران دینی در اشاعه صلح و احترام متقابل برای مقابله با افراط‌گرایی و خشونت» و «احترام به حقوق بشر برای جلوگیری از برداشت‌های نادرست از دین» ارائه خواهند داد.

بنا بر اعلام این خبر، ششمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان «همکاری مسلمانان و مسیحیان برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه» اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در لبنان برگزار شده بود.