به نقل از سایت: www.yjc.ir

فرماندار شهرستان تیران و کرون در غرب استان اصفهان از کشف سازه های یک شهر زیر زمینی در بخش کرون این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی رحمانی در کارگروه توسعه گردشگری شهرستان تیران و کرون افزود: این شهر زیر زمینی در سطح ملی کم نظیر است که با ویژگی ها و ظرفیت های خاص و منحصر به فرد مورد اقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد.

فرماندار تیران و کرون بدون توضیح بیشتردرباره ویژگی ها وزمان کشف این اثرتاریخی نداد اما کارشناسان در منطقه احتمال می دهند این شهر زیر زمینی متعلق به دوران صفویه است که از سوی ارامنه ساکن منطقه ساخته شده باشد.

خصوصیات و ابعاد تاریخی و فرهنگی این اثر که درکاوش های گروهی از باستان شناسان در منطقه تیران و کرون کشف شده است هم اکنون در دست بررسی بیشتر است.

فرماندار تیران و کرون همچنین گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این ظرفیت باید ثبت و مورد بازید گردشگران قرار بگیرد که برند سازی آن باید توسط کارشناسان میراث فرهنگی و همکاری مسئولان محلی انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان اظهارکرد: روستای تاریخی جاجا، کوچه باغ های تیران، قلعه قمیشلو، شهر زیر زمینی و قبرستان ارامنه از جمله ظرفیت های تاریخی و گردشگری است که برند سازی و معرفی آن ها ضروری است.

 فرماندار تیران و کرون  ادامه داد: منطقه گردشگری چشمه مرغاب، دالانکوه و چشمه شاهی از ظرفیت های گردشگری طبیعی این شهرستان است که در برخی از فصل های سال همانند فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را جذب می کند.

رحمانی تدوین چشم انداز گردشگری شهرستان تیران و کرون را مهم خواند و گفت: اگر چشم انداز تدوین و زمینه های جذب گردشگر پیش بینی نشود مرمت آثار تاریخی بهره ای ندارد که در این خصوص کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری باید فعالیت های شاخصی در تدوین سند و چشم اندز گردشگری شهرستان تیران و کرون داشته باشند.