صبح روز سه شنبه، مورخ 2/9/1395، هیئتی متشکل از رؤسای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه گری و هیئت مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به رهبری نایب اسقف و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب روحانی ارشد سیپان کـِچـِجیان، که به تازگی به سمت خود منسوب شده اند، جهت آشنایی با شهردار کل اصفهان دکتر جمالی نژاد دیدار و گفتگو کردند.

طی این جلسه، علاوه بر آشنایی، طرفین بر ادامه ی همکاری های فی ما بین شهرداری و خلیفه گری ارامنه در زمینه های شهرسازی، ارتقای سطح کیفی محله ارمنی نشین جلفا، رشد صنعت گردشگری در منطقه جلفا و دیگر زمینه های فعالیت شهرداری تأکید کردند. جناب شهردار کل با معرفی اجمالی برنامه های شهرداری اصفهان و با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز پیروان همه ی مذاهب و اقوام ساکن در اصفهان، که شهری تاریخی و با قدمت چندهزارساله می باشد، مثال زدنی است، آمادگی این واحد را برای گسترش بیش از پیش همکاری ها با کشور ارمنستان و شهر ایروان، که خواهر خوانده ی اصفهان می باشد، اعلام داشت.

دکتر جمالی نژاد حفظ صلح و آرامش در کشور ایران به عنوان جزیره ی امن در منطقه را حاصل تعامل و همیاری همه ی شهروندان ایران دانست.

روحانی ارشد سیپان کـِچـِجیان با قدردانی از فعالیت های ثمربخش شهرداری برای حفظ زیبایی و ارتقاء همه جانبه شهر اصفهان، اطمینان داد که خلیفه گری و جامعه ی ارامنه در راه تحقق برنامه های شهرداری آنچه در توان دارند دریغ نخواهند کرد.

صبح همان روز، هیئت خلیفه گری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد دیدار نمودند، که در طی آن بر استحکام روابط میان پیروان ادیان توحیدی تأکید شد و تصریح گردید که آنچه ایران را از دیگر کشورهای جهان متمایز می سازد توجه به حقوق اقلیت های مذهبی و قومی و دید یکسان مسئولین حکومتی نسبت به همه ی اقشار و جوامع ایرانی می باشد.