نایب اسقف و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران روحانی ارشد سیپان کِچِجیان به همراه رؤسای شورای خلیفه گری و هیئت مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران آقایان ورِژ دِر-ماردیروسیان و واروژ مُوسِسیان، صبح روز دوشنبه، 10 آبان 1395 با مدیرکل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که اولین دیدار رسمی عالیجناب روحانی ارشد سیپان کِچِجیان با جناب دکتر ارزانی بود و به منظور آشنایی طرفین صورت پذیرفت، جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با ابراز خشنودی از این ملاقات و با اشاره به روابط حسنه ای که در گذشته بین اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران وجود داشته،  اطمینان دادند که در آینده نیز این همکاری نزدیک ادامه خواهد یافت. ایشان تأکید کردند که با اینکه مدت زیادی از حضورشان در اصفهان نمی گذرد، ولی به لطف نظارت مدیریت محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد اجرای قانونمند و بدون اشکال امور هستند.

دکتر ارزانی در ابتدای سخنان خود ضمن خوش آمدگویی، مقدم میهمانان و بخصوص عالیجناب روحانی ارشد سیپان کِچِجیان را گرامی داشته، توضیحات کلی و جامعی در مورد فعالیت ها و مسئولیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند و تاکید نمودند که تقویت و بهبود روابط با اقلیت های مذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایشان خاطر نشان کردند که اقلیت های مذهبی و قومی ساکن در اصفهان بسیار مورد احترام بوده و بر اساس احترام متقابل، در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی شکل داده اند.

پس از بررسی اجمالی پاره ای از برنامه ها، در پایان دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند که دیدارهای مکرری در راستای تقویت هر چه بیشتر روابط و توسعه ی همکاری ها برنامه ریزی خواهد شد.