به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران- ایرنا- «کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار «سید کاظم سجادی» سفیر ایران در ایروان با وی، گفت: ایروان و تهران برای افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، مخابرات، گردشگری، بهداشت و دیگر زمینه ها پتانسیل بزرگی دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، نخست وزیر ارمنستان در این دیدار با تأکید بر روابط دوستانه بین دو کشور و ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه، برنامه های جاری از جمله خط سوم انتقال برق با ظرفیت 400 کیلوولت، ایستگاه برق نوراوان، احداث شبکه توزیع گاز در مناطق همجوار مرزی ایران و پروژه تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان را حائز اهمیت دانست. 

وی همچنین همکاری چهارجانبه منطقه ای بین ارمنستان، ایران، گرجستان و روسیه را مهم خواند. 

کارن کاراپتیان در ادامه ضمن اشاره به برنامه احداث جاده شمال- جنوب نیز گفت: در صورت علاقه مندی، شرکت های ایرانی نیز می توانند در برنامه مذکور شرکت کنند. 

«سید کاظم سجادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز در این دیدار و در راستای توسعه و گسترش روابط اقتصادی با این کشور، درخصوص اجرای برنامه های متقابلاً سودمند اعلام آمادگی کرد. 

سفیر ایران افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور را مهم دانست و گفت: حضور بیش از 100 شرکت ارمنی در نمایشگاهی که اخیراً در تهران برگزار شد و همچنین ایجاد منطقه اقتصادی آزاد در شهر مغری در این زمینه کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار طرفین همچنین به موضوعات مهم دیگری نیز اشاره داشتند.