به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با وزیر جدید محیط زیست این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در این دیدار ضمن تبریک به آرتسویک میناسیان وزیر جدید محیط زیست ارمنستان با اشاره به فعالیت سودمند و موثر میناسیان در سمت پیشین نسبت به موفقیت ایشان در پست وزارت محیط زیست ارمنستان ابراز اطمینان کرد.  

آرتسویک میناسیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفیر ایران در ارمنستان تاکید کرد تجارب بدست آمده در دوره تصدی وزارت اقتصاد ارمنستان می تواند زمینه مناسبی برای توسعه روابط دو کشور در حوزه محیط زیست فراهم آورده و موجب ارتقا سطح همکاری های دوجانبه شود.

در این دیدار طرفین موضوعات مختلف در حوزه محیط زیست از جمله اکوتوریسم، ضرورت توسعه فن آوری های پاک و با کمترین آلودگی در اقتصاد کشورها، تبادل تجربیات میان کارشناسان جوان دو کشور و همچنین همکاری در مجامع بین المللی در جهت تامین منافع مشترک را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در این دیدار بر ضرورت هماهنگ سازی شاخص های محیط زیستی بکارگرفته شده از سوی کارشناسان دو کشور در هنگام مونیتورینگ، تبادل اطلاعات در حوزه محیط زیست و همچنین بازدیدهای مشترک از سوی کارشناسان دو کشور تاکید کرد.

وزیر محیط زیست ارمنستان نیز با تاکید بر این نکته که حفاظت از محیط زیست وظیفه کلیه کشورهای منطقه می باشد آمادگی طرف ارمنی برای انجام دیدارهای متقابل و همچنین شتاب بخشیدن به همکاری دو کشور در حوزه محیط زیست را مورد تاکید قرار داد.