به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

مجلس سنای فرانسه روز جمعه لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری "آرمن پرس" به نقل از موراد پاپازیان رئیس شورای هماهنگی سازمان های ارمنی فرانسه، مجلس سنای فرانسه با 156 رای مثبت در مقابل 146 رای منفی لایحه مربوط به مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه را تصویب کرد.

موراد پاپازیان با اشاره به تصویب این لایحه اظهار داشت."تصویب لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی موفقیتی بزرگ برای ما محسوب می شود که برای دست یافتن به آن فعالیت گسترده ای انجام گرفت. علیرغم لابی گسترده ترک ها، مجلس سنای فرانسه به این لایحه که پیش از این به تصویب مجلس نمایندگان فرانسه نیز رسیده است، رای مثبت داد."

به گفته پاپازیان به احتمال بسیار زیاد لابی طرفدار ترک ها موفق به جلب حمایت 60 نماینده خواهد شد که در نتیجه آن این لایحه برای تصویب نهایی به دادگاه قانون اساسی فرانسه ارجاع داده خواهد شد.

لازم بذکر است که مجلس نمایندگان فرانسه در ماه ژوئیه گذشته به اصلاحات در لایحه موسوم به "برابری و شهروندی" رای مثبت داد. در این لایحه برای انکارکنندگان جنایت های انجام گرفته بر علیه بشریت و از جمله نسل کشی ارامنه مجازات تعیین شده است. علیرغم تلاش برخی از نمایندگان برای حذف نسل کشی ارامنه از این لایحه در نتیجه فعالیت گسترده جامعه ارامنه فرانسه متن کامل لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان فرانسه برای تصویب به مجلس سنا ارائه شد.

لایحه مجازات انکار کنندگان نسل کشی ارامنه یک بار پیش از این و در فوریه سال 2012 میلادی با ادعای نقض اصول قانون اساسی فرانسه از سوی دادگاه قانون اساسی این کشور لغو شد.