به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران - ایرنا - رئیسان کمیته های ملی المپیک ایران و ارمنستان برای توسعه همکاری در زمینه ورزش، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک، «گاگیک تساروکیان» رئیس کمیته ملی المپیک ارمنستان که ظهر روز گذشته وارد ایران شده است ، ضمن دیدار و گفت و گو با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، تفاهم نامه همکاری دو جانبه ای را به امضا رساند.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران در این دیدار با اشاره به نزدیکی فرهنگ دو کشور و دوستی دیرینه ایران و ارمنستان گفت: مردم ارمنستان از دیرباز جزو نزدیکترین دوستان و همسایگان کشور ما بوده اند و امروز شاهدیم که هموطنان شما در ایران خود را یک ایرانی کامل می دانند و در مهمترین امور و تصمیم گیری ها نیز نقش دارند.

هاشمی افزود: این ارتباط در حوزه سیاسی و اقتصادی هم در سطح بسیار خوب و بالایی بوده که به طور حتم بعد از این نشست می تواند در بخش ورزشی نیز بهبود یافته و به بهترین رابطه بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این نوع روابط خوب در حوزه ورزش از سیاست های دولت دکتر روحانی است، اظهار داشت: ارتباط دو کشور در حوزه ورزش بی شک می تواند موزانه خوبی در سایر حوزه های همکاری نیز ایجاد کند و به طور قطع با پیگیری جدی دو طرف برای پیاده سازی بندهای تفاهم نامه شاهد روزهای خوبی در ورزش دو کشور خواهیم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک ارمنستان نیز در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین کمیته ملی المپیک بواسطه فراهم سازی برپایی این نشست و امضای تفاهم نامه همکاری گفت: لازم می دانم پیروزی ورزشکاران ایرانی را در بازی های المپیک ریو که با عنوان بیست و پنجمی بین ٢٠٦ کشور همراه بود تبریک بگویم. 

«گاگیک تساروکیان» افزود: بدیهی است که کسب این نتیجه ماحصل برنامه ریزی و فعالیت و همت دولت، مجموعه ورزش ایران و تلاش ارزنده ورزشکاران و مربیان سخت کوش ایرانی است.

وی ادامه داد: من خود سال ها ورزش قهرمانی کرده ام و به خوبی روی ورزشکاران ایرانی شناخت دارم. به جرات می توانم بگویم نگاه ورزش دنیا به ورزش و ورزشکاران ایرانی و ارمنی نگاهی محترمانه است چرا که می دانند انگیزه، توان و اراده آنها برای خلق هر نوع شگفتی مناسب است.

رئیس کمیته ملی المپیک ارمنستان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه مردم دو کشور ایران و ارمنستان بعنوان مردمانی میهمان نواز و با فرهنگ در جهان شناخته شده اند و حضور من در کمیته ملی المپیک تهران نشان دهنده این است که نمی خواهیم در حد حرف و تعارف با هم کار کنیم. تصمیم و اراده دو طرف پیاده سازی کامل تفاهم نامه دوجانبه است که من نیز مطمئنم نکات مثبت فراوانی برای طرفین به همراه خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد مسئولیت اجرایی تفاهم نامه به دبیر کل کمیته های المپیک دو کشور اعطا شود.