به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران - ایرنا - خبرنگاران و روزنامه نگاران ارمنی زبان کشورهای مختلف با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار می کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: روزنامه نگاران ارمنی زبان کشورهای گوناگون که به مناسبت هشتاد وپنجمین سال انتشار روزنامه ارمنی زبان «آلیک» و شرکت در المپیک ارامنه در ایران حضور دارند، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان فرهنگی و مطبوعاتی وی دیدار می کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 

علی فریدونی با اشاره به ملیت خبرنگاران دعوت شده در این دیدار گفت: این خبرنگاران از کشورهای ارمنستان، آمریکا، کانادا، سوریه، چک و فرانسه دعوت شده اند و روز شنبه 27 شهریور ماه در هتل انقلاب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار خواهند داشت.

وی افزود: همچنین تور فرهنگی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده و آنها از قره کلیسا در استان آذربایجان غربی و کلیسای جلفا در اصفهان(از بناهای مذهبی متعلق به ارامنه) بازدید خواهند کرد.

روزنامه «آلیک» دومین روزنامه قدیمی ایران پس از روزنامه اطلاعات و تنها روزنامه ارمنی زبان ایران است که از سال 1310 در تهران منتشر می شود. 

این روزنامه در ابتدای تأسیس به صورت هفته نامه و ماهنامه انتشار می یافت و از سال 1341 بطور منظم بصورت روزنامه منتشر می شود.