به نقل از سایت: www.isna.ir

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد پس از دیدن نمایشگاه نقاشی «رنگ‌های سرزمین مادری» ادمان آیوازیان گفت: جامعه اقلیت‌های مذهبی، بخصوص ارامنه نقش پررنگی در تاریخ فرهنگ و هنر ایران داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، مجید ملانوروزی - مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی - با حضور در گالری فرهنگسرای نیاوران، از نمایشگاه ادمان آیوازیان دیدن کرد.

او با بیان این‌که هنر نقاشی، بخصوص نقاشی معاصر ایران، مدیون تلاش‌ها و زحمات هنرمندان ایرانی ارمنی است، گفت: آثار ادمان آیوازیان ساختاری دارد که برخاسته از نگاه آرشیتکتی او است. در عین حال، او با الهام گرفتن از طبیعت، از رنگ‌هایی استفاده می‌کند که  آبستره خوبی را پدید می‌آورند.

ملانوروزی با اشاره به غیبت طولانی این هنرمند و آثارش در مجامع فرهنگی و هنری، اظهار کرد: از فرهنگسرای نیاوران به‌خاطر برگزاری چنین نمایشگاهی سپاسگزارم. روحیات هنرمندان، مختلف و متفاوت است. از این رو باید کارشناسان و مدیران فرهنگی این آگاهی را داشته باشند و از هنرمندانی که به هر دلیل نسبت به برگزاری نمایشگاه تمایل ندارند، دعوت کنند تا آثارشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

او اضافه کرد: بخشی از پیکره فرهنگ و هنر سرزمین‌مان را هنرمندان دورگه تشکیل داده‌اند. تا کنون نمایشگاه‌های بسیاری در موزه هنرهای معاصر و مکان‌های دیگر با هدف نمایش آثار آن‌ها داشته‌ایم. همچنین در انتخاب ۳۰ اثر از هنرمندان معاصر ایران برای نمایش در نمایشگاه برلین و ماکسی، چهار اثر از آثار هنرمندان دورگه وجود دارد که از آن میان می‌توان به مارکو گریگوریان، سیراک ملکونیان و سونیا بالاسانیان اشاره کرد؛ هنرمندانی که با فرهنگ و هنر ایران عجین شده‌اند.

«رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» عنوان نمایشگاهی شامل طراحی از مدل‌های زنده، تصاویری آبرنگی از معماری کویری، امام‌زاده‌ها، بافت‌های روستایی ایران و هر آن چیزی است که این هنرمند در زمینه نقاشی آبستره خلق کرده است. بخشی از مجموعه رباعیات و  نقاشی‌های آبستره ادمان آیوازیان نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد. همچنین مجموعه‌ای از جزییات آثار معماری، نقاشی دیواری، تصاویری از کالیگرافی‌های این هنرمند معمار و نقاش ایرانی، از ساخته‌هایش در ایران، مساجد و موزه‌های کویت، عمان، عربستان و ... ارائه می شود.

این نمایشگاه ١٢ شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت و تا ٢٠ شهریور از ساعت ١٠ تا ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپاست.