به نقل از سایت: www.robertmarkarian.com

هویک آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان ظهر امروز در پایان نشست دولت این کشور اعلام کرد از مقام خود استعفا می دهد.

به گزارش خبرگزاری "آرمن پرس" هویک آبراهامیان تاکید کرد."رویکردهای صادقانه و واقع بینانه نتایج مفیدی در پی داشتند، اما قطب بندی در جامعه همچنان باقی است. در این راستا ضرورت تلاش مشترک دولت و مردم احساس می شود. در جهت نیل به این هدف باید از نو آغاز کرد و باید به دولت جدید فرصت موفقیت داد."

هویک آبراهامیان اعلام کرد با استعفا از مقام نخست وزیری فرصت تشکیل دولت جدید را در اختیار رئیس جمهوری این کشور قرار می دهد.

رسانه های ارمنستان پیشتر گزارش داده بودند که سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان و رهبر حزب حاکم جمهوری خواه این کشور در نشست شورای این حزب که قرار است عصر روز پنجشنبه برگزار شود خبر استعفای نخست وزیر و دولت ارمنستان را اعلام خواهد کرد.

لازم بذکر است که نشست هیئت اجرایی این حزب هر پنجشنبه برگزار می شود، اما نشست شورای حزب تنها چند بار در سال و برای بررسی موضوعات مهم تشکیل می شود.

کارینه آجمیان از اعضای شورای حزب جمهوری خواه ارمنستان در گفتگو با Lragir.am تاکید کرد اگرچه دستور کار این نشست به آن ها اعلام نشده است، اما به احتمال بسیار زیاد این نشست موضوع استعفای دولت را بررسی خواهد کرد.

خبر تغییرات در دولت ارمنستان و استعفای هویک آبراهامیان نخست وزیر این کشور روز گذشته در کانون توجه رسانه های ارمنستان قرار گرفت.

به گفته برخی از منابع کارن کاراپطیان شهردار سابق ایروان و مدیرعامل سابق شرکت "های روس گازآرت" جانشین هویک آبراهامیان در پست نخست وزیری ارمنستان خواهد شد. روزنامه "ژوقوُورت" (ملت) نیز نوشت، سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز 21 سپتامبر و همزمان با جشن بیست و پنجمین سالگرد استقلال ارمنستان با اعلام تشکیل دولت "وفاق ملی" کارن کاراپطیان را سمت نخست وزیری ارمنستان منصوب خواهد کرد.

تغییرات در دولت ارمنستان شامل وزیر دفاع این کشور نیز خواهد شد. رسانه های ارمنی تاکید کردند موضوع تغییر وزیر دفاع ارمنستان هفته گذشته و در طی مراسم بیست و پنجمین سالگرد استقلال قره باغ مورد بررسی و توافق قرار گرفته است. سه گزینه مطرح برای جانشینی سیران اوهانیان از اهالی قره باغ می باشند.

در سلسله تغییرات در دولت ارمنستان ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان نیز مسئولیت های خود را واگذار خواهد کرد. از ویگن سرکیسیان رئیس نهاد ریاست جمهوری ارمنستان به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای پست وزارت خارجه ارمنستان نام برده می شود.

وزیر دارایی و رئیس کمیته درآمدهای دولتی نیز در فهرست تغییرات در دولت ارمنستان قرار دارند.

براساس اصل 55 قانون اساسی جمهوری ارمنستان، در مهلت ده روزه پس از استعفای نخست وزیر جانشین وی از سوی رئیس جمهوری منصوب می شود.

پس از اعلام استعفای نخست وزیر در مهلت بیست روز دولت جدید تشکیل شده و برنامه خود را برای تصویب به مجلس ملی ارمنستان ارائه می کند.