به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

فرماندار چالدران از حضور ارامنه سراسر جهان برای برگزاری آیین مذهبی قره‌کلیسا خبر داد.

کریم حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان چالدران خبر داد و اظهار داشت: این گردشگران به منظور شرکت در آیین مذهبی قره‌کلیسا وارد این شهرستان شده‌اند.

وی با بیان اینکه آیین مذهبی قره کلیسا از صبح روز 24 تیر ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این مراسم هرساله در قره کلیسا برگزار و ارامنه از سراسر جهان برای برگزاری این آیین مذهبی حضور می‌یابند.

فرماندار چالدران با اشاره به مدت زمان اجرای این آیین مذهبی، تصریح کرد: این آیین تا پایان روز 26 تیر ماه ادامه خواهد یافت و گردشگران پس از آن به شهرها و کشورهای خود باز خواهند گشت.

این مسؤول با بیان اینکه ارامنه ساکن شهرهای ارومیه، تبریز و سایر شهرهای ایران اسلامی در این مراسم حضور دارند، ادامه داد: بخش عمده‌ای از مهمانان این مراسم نیز از سایر کشورهای ارامنه جهان هستند.

حسین‌زاده با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: در این روزها به جز ارامنه برای سایر مردم محدودیت در بازدید از این بنای تاریخی وجود دارد.

فرماندار چالدران با بیان اینکه این اقدام در راستای برگزاری هر چه بهتر این آیین مذهبی ارامنه اجرایی شده است، اعلام کرد: پس از اتمام این آیین مذهبی شاهد از سرگیری بازدیدها از این بنای تاریخی برای تمام اقشار امکان‌پذیر خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه غسل تعمید یکی از مهمترین مراسم این آیین مذهبی به شمار می‌رود، تصریح کرد: ارامنه غسل کودکانشان در این بنای تاریخی و مذهبی را مایه خیر و رستگاری فرزندانشان می‌دانند.

حسین‌زاده اعلام کرد: از نظر امنیت نیز در این بنای تاریخی و محوطه اطراف آن تمهیدات لازم اندیشیده شده است و امکانات رفاهی برای این افراد در اطراف محوطه قره کلیسا مهیا شده است.