به نقل از سایت: www.irna.ir

بنا به گفته اشپیگل آنلاین ترکیه از سفر معاون وزیر دفاع آلمان رالف براسوکیپه که به منظور دیدار از سرباز های آلمانی در پایگاه نظامی اینچرلیک قرار بود به ترکیه سفر کند، ممانعت کرد.

آنکارا گفته است سیاست مداران آلمانی در حال حاضر به عنوان یک عنصر نامطلوب دیده میشوند.

اشپیگل همچنین به نقل از ژنرال دیتر وارنکه که وی امروز در یک جلسه کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان پشت درهای بسته سخنرانی کرده بود، افزود: این تصمیم دولت ترکیه تنها به دلیل تصویب قطعنامه ارامنه در آلمان است.

اشپیگل آنلاین نوشت : براک زیپه معاون وزیر دفاع آلمان قرار بود اوائل ماه ژوئیه به همراه چندین نماینده پارلمان آلمان به خاورمیانه, در چارچوب مبارزه این کشور علیه داعش سفر کند.

در این سفر دیدار از پایگاه اینجرلیک , شمال عراق , و مقرهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در کویت و قطر در دستور کار این هیات آلمانی بود.

قبلا نیز ترکیه سفر یک هیات خبرنگاری به پایگاه اینچرلیک پیرو تصمیم قطع نامه ارامنه را رد کرده بود . در پایگاه اینجرلیک چندین فروند هواپیمای جنگی و سوختگیری آلمانی مستقر هستند.

پیشتر با وجود تهدیدهای آنکارا، پارلمان آلمان کشتار ارامنه در سال 1915 در ترکیه عثمانی را به عنوان «نسل کشی» به رسمیت شناخت.

پارلمان آلمان، قطعنامه‌ای را با آرای اکثریت نمایندگان تصویب کرد که قتل‌عام ارامنه از سوی نیروهای عثمانی در جنگ جهانی اول را به عنوان «نسل کشی» به رسمیت می شناسد.

به این قطعنامه با عنوان «یادبود و بزرگداشت نسل کشی ارامنه و دیگر اقلیت‌های مسیحی در سال 1915 و سال 1916» در پارلمان آلمان تنها 1 نماینده رای مخالف و 1 نماینده دیگر هم رای ممتنع داد.