به نقل از سایت: www.hoosk.net

به نقل از خبرگزاری آرمن پرس،رناته سومر،نماینده آلمانی پارلمان اروپا،و نماینده کمیسیون روابط ترکیه و اتحادیه اروپا،موضوع تدریس تاریخ نسل کشی ارمنیان در مدارس آلمان را اقدامی موثر و مهم ارزیابی می کند.

وی در این باره گفت:

 نسل کشی ارمنیان،هیتلر را تشویق کرد که هولوکاست یهودیان را به اجرا در آورد، و این نشان می دهد که ما نباید تاریخ را فراموش کنیم،زیرا در غیر اینصورت امکان دارد دوباره شاهد چنین جنایاتی باشیم.از این رو بسیار مهم است که کودکان ما در مدارس در مورد تاریخ و نسل کشی حقایق را مطالعه کنند.

رناته سومر در ادامه گفت:

امیدوارم این اقدام پارلمان آلمان راه را برای شناسایی این واقعه از سوی دیگر کشورها هموار سازد.

من می دانم که نه تنها مابقی کشورهای اتحادیه اروپا، بلکه بسیاری از کشورهای دنیا، لوایحی در به رسمیت شناختن نسل کشی ارمنیان تهیه کرده اند که بزودی از سوی پارلمان های آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، و امیدوارم کشورهای بیشتری از این سیاست ما پیروی کنند.

رناته سومر در خصوص تهدیدات رجب طیب اردوغان نیز گفت:

هیچ شخص و یا هیچ رئیس جمهوری نمی تواند،به نمایندگان پارلمان آلمان دیکته کند که چه کاری درست و چه کاری نادرست است و هیچ رئیس جمهوری نمی تواند با تهدید مانع از بیان حقایق شود.تقاضای یکی از نمایندگان پارلمان آلمان که خواهان ممنوعیت ورود رجب طیب اردوغان به آلمان شده است خود بیانگر این حقیقت است که اردوغان تمام خط های قرمز را رد کرده است.