به گزارش ایرنا، دیدار «سرژ سارگیسیان» و «الهام علی اف» روسای جمهوری ارمنستان و آذربایجان عصر دوشنبه با وساطت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ انجام گرفت.

بنا به اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در ابتدا رئیس جمهوری روسیه بطور جداگانه با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار کرد و سپس سه طرف در پشت درهای بسته درباره مناقشه قره باغ و راههای حل و فصل این مساله مذاکره کردند.

درپایان دیدار سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی صادر و در آن خاطرنشان شد که روسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر پایبندی به توافق های به دست آمده در دیدار 16 می وین برای تثبیت اوضاع در منطقه مورد مناقشه قره باغ و ایجاد فضای برای پیشبرد روند حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه تاکید کردند. 

در ادامه بیانیه آمده است: با این هدف دو طرف توافق کردند شمار ناظران بین المللی در منطقه مناقشه افزایش بیابد. دو طرف همچنین از رعایت آتش بس در خطوط حائل در منطقه قره باغ ابراز رضایت کردند.

«در دیدار سن پترزبورگ در باره جوانب حل و فصل مناقشه قره باغ گفت و گو شد و سران سه کشور به دستیابی به تفاهم در برخی مسائل که حل انها امکان ایجاد شرایط برای پیشرفت در روند حل و فصل مناقشه قره باغ را فراهم می کند اشاره کردند.» 

روسای جمهوری روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در بیانیه مشترک خود همچنین بر اهمیت برقراری دیدارهای منظم برای حل مناقشه قره باغ تاکید کرده و توافق کردند به این دیدارها در چنین چارچوبی در کنار همکاری با سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که به بخش پایانی دیدار سن پترزبورگ دعوت شده بودند ادامه دهند.